Undulater iFokus

Undulater

Läst 104 ggr
Saragabriela
0

Undulat som vibrerar

Hejsan! Min hane började klia sig och plocka dunen kring halsen för ett år sedan, trodde det kunde vara kvalster eller stress då hans partner var sjuk. Fågelveterinären på Blå Stjärnan uteslöt kvalster, rekommenderade att jag skulle duscha honom regelbundet o byta foder till Harrisons pellets. Gjort. Ingen förändring. Nu den senaste tiden har jag noterat att han liksom vibrerar med vingarna när han sitter på grenarna. Han är inte uppburrad
Bortsett från detta så beter han sig normalt. Fortsätter klia sig ofta dock.

Har någon erfarenhet av detta?

Nilinthil
0

Jag har en hane som vibrerar med sina vingar, som dock slutar när han fått flyga utanför buren, vilket sker varje morgon till kvällen.

Det kan inte vara invärtes på honom, eftersom han håller på att klia sig och plockar sig? Något stör ju honom uppenbarligen.

Ger du honom bara frön/pellets?

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här

Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.

Medarbetare på sajten undulater

• Redigerat 2024-09-09 21:02 av Nilinthil
Saragabriela
0

Veterinären var så himla sträng angående kosten, de insisterar att alla mina fåglar skulle äta Harrisons o absolut inte fröblandningar.

Mina flyger fritt hela tiden o han darrar inte konstant men ofta,

Saragabriela
0

Vad är invertes?

Veterinären säger att de tog blodprov o att det inte var ngt fel på honom men veterinären verkade också oengagerad så vet ej…..

Nilinthil
1

#3: Invärtes = Inuti kroppen. Som t.ex tumör.

Konstigt, men det beror väl lite på vad för frönblandingar man använder sig av. Fröblanding från våra mataffärer duger tyvärr inte, innehåller för lite eller nästan inget kanariefrö och mycket socker. Jag har hört både bra och dåligt om pellets så det är inget jag brukar jag ge till mina, förutom ibland som "godis" emellanåt.

Jag köper min fröblandning hos Fågelboden, en duktig uppfödare som har det allra bästa till sina undulater.

https://undulater.ifokus.se/discussion/1167982/pellets-eller-fron

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater här

Undulatungarna kommer ha fast ringmärkning och stamtavla.

Medarbetare på sajten undulater

Undulater ifokus är intressesajten för oss alla undulattokar! Varesig du har, har haft, eller helt enkelt bara är intresserad av undulater är detta den rätta sajten för dig! Välkommen till undulater.ifokus.
  • Redigerat 2024-09-10 17:20 av Nilinthil