Hane?
Hej. đ
Jag undrar om min undulat Ă€r en hane eller hona. Köptes som "hane" men jag kĂ€nner mig osĂ€ker pĂ„ om de Ă€r sĂ„? Bilderna Ă€r frĂ„n nĂ€r undulaten köptes i oktober men fĂ€rgen ovanför nĂ€bben ser likadan ut Ă€n. TĂ€nker att de kanske finns nĂ„gon kunnig hĂ€r som kan besvara min frĂ„ga. đ
Hur gammal ska den vara? Brokiga kan vara kluriga. Hanar förblir lila pÄ vaxhuden, medan honor behÄller sin gamla fÀrg(er).
Medlem i Svensk Undulathobby â SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater hÀr
Undulatungarna kommer ha fast ringmÀrkning och stamtavla.
Medarbetare pÄ sajten undulater
Tack för svar. đ
Jag vet inte exakt hur gammal den Àr tyvÀrr, jag köpte den frÄn Zoo i oktober och jag vet inte hur gamla dom brukar vara nÀr dom sÀljs dÀr. Jag tror inte att de stÄr i papperet jag fick med heller.
Jag tycker att vaxhuden ser lite lila ut i dagsljus i vissa vinklar, men de Ă€r svĂ„rt att fĂ„nga pĂ„ bild och ibland kan den se ljusare ut sĂ„ de Ă€r vĂ€l det som Ă€r förvirrande. đ
Bifogar nĂ„gra nya bilder som Ă€r tagna idag. đ
#2: Lila Àr den absolut, men vÀldigt ljust lila med lite vita drag. De brukar skriva Ärtal pÄ pappret nÀr det sÀljer en fÄgel.
Jag sÀger hane men vÀnta nÄgra veckor/mÄnader sÄ kommer du se om hen blir brun pÄ vaxhuden.
Medlem i Svensk Undulathobby â SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater hÀr
Undulatungarna kommer ha fast ringmÀrkning och stamtavla.
Medarbetare pÄ sajten undulater
Okej. Jag kollade pÄ papperet och det stÄr inget datum alls förutom inköpsdatum.
Men okej, jag fĂ„r vĂ€l vĂ€nta och se dĂ„ helt enkelt. đ