Undulater iFokus

Undulater

LĂ€st 202 ggr
Westerlundh
2026-01-13 15:27
1

Hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej. 🙂

Jag undrar om min undulat Ă€r en hane eller hona. Köptes som "hane" men jag kĂ€nner mig osĂ€ker pĂ„ om de Ă€r sĂ„? Bilderna Ă€r frĂ„n nĂ€r undulaten köptes i oktober men fĂ€rgen ovanför nĂ€bben ser likadan ut Ă€n. TĂ€nker att de kanske finns nĂ„gon kunnig hĂ€r som kan besvara min frĂ„ga. 🙂

Nilinthil
2026-01-20 20:27
0

Hur gammal ska den vara? Brokiga kan vara kluriga. Hanar förblir lila pÄ vaxhuden, medan honor behÄller sin gamla fÀrg(er).

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater hÀr

Undulatungarna kommer ha fast ringmÀrkning och stamtavla.

Medarbetare pÄ sajten undulater

Westerlundh
2026-01-23 15:29
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Tack för svar. 🙂

Jag vet inte exakt hur gammal den Àr tyvÀrr, jag köpte den frÄn Zoo i oktober och jag vet inte hur gamla dom brukar vara nÀr dom sÀljs dÀr. Jag tror inte att de stÄr i papperet jag fick med heller.

Jag tycker att vaxhuden ser lite lila ut i dagsljus i vissa vinklar, men de Ă€r svĂ„rt att fĂ„nga pĂ„ bild och ibland kan den se ljusare ut sĂ„ de Ă€r vĂ€l det som Ă€r förvirrande. 😋

Bifogar nĂ„gra nya bilder som Ă€r tagna idag. 🙂

Nilinthil
2026-01-24 01:06
0

#2: Lila Àr den absolut, men vÀldigt ljust lila med lite vita drag. De brukar skriva Ärtal pÄ pappret nÀr det sÀljer en fÄgel.

Jag sÀger hane men vÀnta nÄgra veckor/mÄnader sÄ kommer du se om hen blir brun pÄ vaxhuden.

Medlem i Svensk Undulathobby — SUH
Du kan följa min uppfödning av Engelska undulater hÀr

Undulatungarna kommer ha fast ringmÀrkning och stamtavla.

Medarbetare pÄ sajten undulater

Westerlundh
2026-01-24 04:05
0

Okej. Jag kollade pÄ papperet och det stÄr inget datum alls förutom inköpsdatum.

Men okej, jag fĂ„r vĂ€l vĂ€nta och se dĂ„ helt enkelt. 🙂