Undulater iFokus

Undulater

Etikettburar-voljärer-inredning
Läst 5326 ggr
LTTBB
0

undulatbur

Jag satt på blocket och tittade på fågelburar och på sida 4 hittade jag en bur som ser ut att vara grå med vitt galler. 117cm lång och 96cm hög och 58 cm djup. Vet någon om den buren finns att köpa någonstans, känner någon igen den buren?

kallepudas
0

jag hade en likadan för några år sedan…köpte den hos en zoohandlare i kungälv men den tog hon som har butiken in ifrån www.imazo.se

Buren blå har vitt galler.

LTTBB
0

Hej! Du har ingen aning om vad den hette? Jag hittar inte den någonstans. Är jätteintresserad av en sån.🤔

kallepudas
0

Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den hette.

Gallret var inget vidare på den buren för fåglarna bet av den vita färgen så buren såg inte så fin ut efter ett tag.

LTTBB
0

Någon som vet om en liknanden bur då, med ungefärliga mått och så många öppningar. Minst 2 fram och minst var på sidorna.

Gillar de när jag sätter in grenar nämligen. Vill ha många öppningar av den anledningen.

kallepudas
1

Det finns tyvärr inte så många burar i den storleken….tråkigt nog så verkar det som just denna buren du var ute efter har slutats säljas av någon lustig anledning för burmåtten var verkligen bra på den buren samt antal öppningar.

Du kanske bör överväga att bygga en bur själv istället?

[Evisen]
0

Kolla på http://www.pwss.se/home.php?cat=73  Patrick har ett gäng burar där

[CruellaDeVil]
1

Buren du tänker på säljs som sagt inte längre. Den hette EU-nånting. Fanns EU-Universe med glesare galler och en med tätare i samma stil men minns inte namnet.
Den buren som finns att få tag i via Imazo idag är GD Space som finns i två storlekar, bland annat då 120X59X100. Den har dock bara en stor lucka på framsidan med en mindre lucka i och har inga utdragbara bottenlådor som den mindre modellen har. Enligt sidan sköldpaddor med mera finns en liknande bur på Bromma zoomarknad också. Kolla gärna här http://www.skoldpaddormedmera.se/undulaterburar.html

drutten2
0

EU-Space hette den nog, hade själv en sådan för ett tag sedan.

LTTBB
0

Meldgaard Fågelbur, Undulatbur & Parakitbur Hopfällbar 119x59x75cm ?

Är det någon som har den?

Någon som har nått att tycka till om den buren?

[Evisen]
0

#9 Personligen så är jag lite emot ihopfällbara burar.. Hur stabila är de OM olyckan är framme och den trillar ner på golvet? Hur stabil är den om man har buren utomhus, och en katt kommer och hoppar upp på buren och får ner den på marken?

Annars verkar den bra och rymlig!

LTTBB
0

Nu begriper jag inte, vaddå hopfällbar? Alla går väl att plocka ihop eller är det nått annat med hopfällbar? Kan den alltså vika sig på något vis när den är monterad? Det måste väl vara så att den sitter ihop när den är monterad?

Eftersom jag inte sett nån i verkligheten är det ganska svårt att begripa. De få zooaffärer jag varit i har bara haft den gröna Ulla och någon till eventuellt.

[Evisen]
0

#11 Vet du hur en kartong är när du har tagit bort tejpen och viker ihop den? Så ungefär är en vikbar bur.*taskig förklaring*

LTTBB
0

Men måste det inte vara typ några sprintar som låser fast den? Kanske kan man sätta stripes i varje hörn uppe och nere? Den ska ju vara hel så länge man har den? 

Vet ni var man kan se en sån live? 

Annars får det väl bli en Piano 7 även om den är något mindre. 
Nån som vet något om den?

[Evisen]
0

Bra fråga.. Jag har en vikbar bur nere i källaren, men jag minns inte hur jag packade ihop den. Jag tror jag lyfte av taket så blev den vikbar.

Har du någon djuraffär i närheten där du kan kolla om de har vikbara burar och kolla hur den funkar?