Första fågel?
Sedan några år tillbaka när jag växte ifrån mitt älskade gotlandsruss har jag låtit bli att fästa mig vid något nytt djur (mer än min lilla shetland sheepdog) men nu börjar jag sakna något att lägga all min tid på. Då jag har mått dåligt behöver jag också något som kan få mig att tänka på något annat. Samtidigt som jag inte vill skaffa en hamster eftersom dem dör efter ca två år. Jag har haft både häst, hund, kanin och ödla men har länge varit kär i de små vackra fåglarna. Då jag är 15 år och alltså går i skolan, är det antagligen ingen bra ide att skaffa tex, en Meyers papegoja? Även om jag har en mamma som jobbar hemma? Eftersom jag har tiden och alltid får ett väldigt starkt band med mina djur vill jag hälst ha en fågelsort som är just det, social och trevlig. Samtidigtsom jag förstår att det är stor skillnad från fågel till fågel. Men det måste finnas några sorter som är bättre? Jättetacksam för svar :)
Själv är undulat min absoluta favoritfågel då dom är söta, det finns många olika färger, roliga och nyfikna, sen en bra nybörjarfågel. Jag har bara haft undulater men jag tror nymfparakiter också kan vara en bra nybörjarfågel, men eftersom de är större skräpar de mer än undulater och kräver större plats osv.
Jo, jag har varit inne på det lite innan, men jag vill tänka igenom allt riktigt ordentligt och alla olika val innan jag skaffar fågel, då det är vänner jag ska ha länge :) Tack för svaret :)
#2 Ett tips är att fråga på Burfåglar iFokus också :)
#3 jo jag har gjort det men får inga svar :/?
#4 Okej :/ Men du får nog några svar snart, det finns ju många kunniga här på iFokus :)