Undulater iFokus

Undulater

Etikettburar-voljärer-inredning
Läst 8056 ggr
smarto
1

Bygga voljär

Hej tänkte bygga en stor voljär till mina fåglar.

Men vad ska man ha för galler eller nät?Obestämd

Och finns det billigt i nån affär?

MimmiH
0

Rostfritt fyrkantsnät är allra bäst men det är svindyrt. Ett billigare alternativ till nät är varmgalvat (varmgalvaniserat) fyrkantsnät men det kan avge zink. Maskstorleken bör vara 10x10 mm upp till 13x13 mm till undulater.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

kallepudas
2

Mitt råd till dig smarto är att du googlar & sen förhandlar om priserna,priserna varierar ju beronde på hur mycket man köper oftast.

Dessa priser handlar jag för:

svetsat varmgalvat fyrkantsnät 25 meter maska 12,7x,12,7 tråd 1,05 788Kr/rulle

samma nät fast maska 10,x10,6 897kr/rulle

samma nät fast maska 19x19 tråd 1,45mm 1760kr/rulle

Aluminiumprofiler 32kr/meter…

sen är ju dessa grejer tunga så det som är dyrast är ju nästan frakten så därför har jag letat i mina trakter där jag bor så jag själv kan hämta materialet till mina byggen.

loginger
0

Vilken butik köper du fyrkantsnät för dessa priser?

Ska bygga utevoljär och är på jakt efter bra pris på nät :-)

MimmiH
1

Anna-Carin, jag fortsätter i denna tråd, passar bättre här. Svaret på din fråga är att reglarna till utevoljären är 9x4,5 cm (90x45 mm).

Jag har ju plattor som underlag men är man riktigt nojjig för parasiter så kanske betonggolv är det bästa, går antagligen lättast att sanera. Jag sopar golvet med en lagårdskvast.

Såg att det yttre nätet är 19x19 mm, det inre är antingen 10x10 mm eller 12,7 x12, 7 mm. Peppar, peppar så har inga skadedjur hittills tagit sig in i voljären. Katter har klättrat upp på taket på den.

loginger
1

Tack Mimmi! Nu känns det lite enklare och jag börjar få lite koll på hur jag ska börja :-) Nu får vi bara hoppas att all snö försvinner så jag kan sätta igång!!

MimmiH
0

Vad roligt Anna-Carin, lycka till :) Jag måste bara säga att det yttre nätet 19x19 mm tog jag av ekonomiska skäl, det bästa är ju förstås finmaskigare. Det yttre nätet skyddar iaf mot katter :)

I år är utesäsongen verkligen försenad. Jag har snö på taket som droppar ner, inte bra för fåglarna att bli blöta när det är så kallt så de får vara inne tillsvidare :(