Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 1266 ggr
ravenbleen
0

Tämja undulat?

Jag har 2 undulater en som länge tyckt det varit roligt att hoppa runt med mig och gärna kommit med på mitt finger och en som nyligen börjar lära sig att fingrar är ofarlig. Så jag undrar, hur kan jag ta det till nästa level? Hur kan jag börja träna dom på att låta mig röra dom på vingarna, hålla dom och so on :)?

Fenix_Chicci
2

Det är långt ifrån alla undulater som låter en fånga in dom, klappa med mera. Har en hane som låter mig ta honom i handen ibland och han är alltid jättesnäll och väntar tills jag släpper honom. Men jag gör det inte ofta eftersom han inte direkt tycker det är behagligt heller utan mer när jag fort måste få in fåglarna i buren av någon anledning. För är en inne så brukar de andra tre komma efter.

Sen har jag en hona som kan sitta på fingret, mys-nafsa en i läppen osv men hon skulle bli skitsur om jag försökte ta henne över ryggen eller så.

Det du kan göra är ju att prova att försiktigt klia dom lite i nacken med fingertoppen, det brukar en del undulater gå med på.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

ravenbleen
0

Han låter ig göra det men bevakar mig noga, minsta fel steg och han typ nafsar efter finget :O