Undulater iFokus

Undulater

Etikett: häckning
Läst 2320 ggr
Undulater97
1

Mina 2 undulat honor lägger ägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa 2 av mina undulat honor har blivit ett par och lagt ägg tillsammans fast jag vet inte om de är en som lägger ägg eller båda dom beter sig som ett par och båda turas om att ruva på äggen Finns de nån sannolikhet att dom kan va befruktade för jag har sammanlagt 37 undulater i en stor bur (2*2*2m) och 24 av dom e hanar så kan nån hane parat sig med honan och sen en annan hona tagit över rollen som "pappa"? Tacksam för svar

[vädur-52]
0

Lite långsökt tror jag.Men vill du vara på den säkra sidan så låt

äggen vara och vänta åtminstone tills 20 dagar gått för att se

om det kläcks.Då kan du också lysa äggen för att se om de

är befruktade i så fall är de ogenomskinliga.

Fenix_Chicci
4

Jag är emot det här med att sätta upp holkar lite varstans i en voljär. För det första haroman lju ingen koll på vilka som är föräldrarna. Sen kan det bli allvarliga bråk mellan honorna om flera vill lägga ägg i en holk och så är det ju bara paret som ska hacka som ska matas upp, inte hela flocken eller i värsta fall att paret som häckar inte blir uppmatat. Jag skulle råda dig att ta bort holkarna och om du sen seriöst funderar på att häcka så välj då ut ett friskt par som du sätter i en stor egen bur och matar upp ordentligt innan du sätter in holken med mera.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com