Undulater iFokus

Undulater

Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 9832 ggr
GucciochGreger
1

Hur länge bör de sova?

Som rubiken lyder,sökte på google men inget ….Mina brukar sova när jag sover ca.9 h\dygn

Hälsningar från Amanda och hennes undulater

www.undulaten.n.nu

kallepudas
1

Min sover på natten såklart….men sedan har jag ställt in fågel-lampan med timer så den tänds på morgonen vid cirka 8:00 sedan släcks den vid 12 för att sedan tändas igen vid 16 & då lyser den till 21:30…..

Det är ju dagsljus i rummet & även akvarium som lyser så det blir ju inte mörkt för dom på dagen…..så ser rutinerna ut för mina fåglar.

drutten2
2

Mina brukar oftast ha en 12 timmars rytm.

Kan säkert dra på det så det blir 10 timmar också.

Vaknar vid 10 och täcks över för kvällen vid 22-23.

Då de inte är gjorda för lika mycket dagsljus/lampljus som oss männsiskor.Glad

Fenix_Chicci
3

Täcker över mina vid 23-00 och tar av och tänder uv-lampan vid runt 11-12.

Så runt 12 timmar blir det. Det man bör tänka på är att de bör ha mörkt längre än oss människor då det är så i det vilda. Fåglar som har mörkt för lite blir lättare sjuka och kan även dö i förtid har jag hört så vågar inte chansa.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

GucciochGreger
0

Okej jag menade självklart minst 9 h då jag är väldigt noga med att sova länge men tack för alla tips!

Hälsningar från Amanda och hennes undulater

www.undulaten.n.nu

MimmiH
0

Hos mig varierar det. De sover så länge jag sover, eller försöker sova, eller rättare sagt, de vaknar innan jag vaknar. Ca 10-11 timmar brukar det vanligtvis bli.

I naturen är det ju så otroligt mycket ljusare under dagtid än vad vi kan få inomhus med våra lampor.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se