Intressekoll NY burvoljär
Hej,
Ju större ju bättre. Eller om man föredrar designen en bur-prototyp för Dig?
Jag har från början en kaninuppfödning och hobbyverkstad, i dagarna checkar jag voljär/burintresset för andra bosatta djur-arter. =)
http://liljedalskaniner.webs.com/burarsljes.htm
Ny utformning på bur / voljär åt burfågel? Är detta av intresse?
Prototyp-idé: Längd x Bredd x Höjd - vad du vill 90 x 90 x 120 eller mera/mindre
Stomme: Trä. Metall-listskydd/nät skyddar reglarna invändigt för trä-ätare. Kan komma att finnas som byggsats hem till dig, och skickas. Bostads/storlekar/voljärer kan anpassas i hög grad enligt önskemål, och är Du ute efter något riktigt stort så vet Du i alla fall att det finns. Prisbild som gängse burar som finns idag, har svårt tro något annat. Eller snarare bättre i pris, senast jag checkade voljär-priserna på zoosajterna satte jag i halsen…
Skissad prototyp-exempel, snarlik men saknar dock flera detaljer:

Intressekoll, vänligen hojta med pm om intresse, eller skriv i tråden.
Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
Vill bara informera om att höjden ska mätas där taket är som lägst när man har rundat tak. Alltså inte på högsta punkten.
Och sedan beror det på fågelns längd, inte art, hur stort minasta tillåtna mått är enligt jordbruksverkets L80.
Undulater kan ju variera i storlek, det finns stora engelska undulater och mindre australiska undulater - de kräver olika burstorlek som minsta tillåtna mått.
Sittpinnarna bör placeras så att fåglarna får längsta möjliga flygsträcka mellan dem. Är tveksam till inredningen med hyllor i buren.
Lycka till med ditt voljärbygge :)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se