Skrikrosa undulat....
Nä gud. Jag har rotat lite bland alla mina papper, så hittade jag en undulattidning som jag fick nångång på en utställning. Så tittade jag lite i den, så hittade jag något som jag aldrig någonsin skulle få tanken på att göra på en undulat. Det var en bild på en undulat som var bokstavligen SKRIK ROSA. Den var inte ljus rosa eller starkt rosa…utan Skrik rosa. Då läste jag om vad de hade gjort med den, jag menar det finns ingen undulat som kan få den färgen på normal väg, så jag läste. Då stod det att de hade givit den foder som innehöll ett rosa färgämne. Typ som VAM-foder som var skrik rosa. Usch, hemskt att folk gör så…..tycker så synd om fågeln. De stod till och med att det skulle sänka medellivslängen på den fågeln.
Vad tycker ni om att folk gör så här?
(Det var inte i Sverige de gjorde det här)
För ****** att göra en fågel sjuk pga att man själv rent egotrippat tycker att det vore läckert med en rosa undulat. Levern skadas o säkert även njurarna också. FÖR ******* tycker jag
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Helt klart! Jag tycker det är sjukt av folk att göra så. Jag skulle med andra ord vilja säga att det är DJURPLÅGERI!!! För hemskt att ens höra talas om det……usch!
Gud va hemsk! Håller med, djurplågeri!!
Vill bara säga att det var nån som skrev på blocket förrut att dom hade en ljusrosa undulat. Jag tänkte typ OMG har det kommit rosa undulater! men sen stog det att det var bara för att den hade en rosa saltsten som undulaten blev rosa… :S
Den var babyrosa men färgen kom nog för att den gned sig mot saltstenen men ändå det var ju att luras när det stog rosa undulat till salu!
Ni skulle verkligen sett bilden….man kunde knappt titta på den, så SKRIKROSA var den….hemskt… Hela fågeln var rosa, vingar, allt. Den hade ingenannan färg, inget svart, inget vit.
Faktiskt i en djuraffär jag var inne i hade de "ljusrosa" undulater. Asså basfärgen var ljusrosa ("ljusrosa med nästan lite grått i", så den var inte klar ljusrosa), sen den vanliga svartvita teckningen på vingarna och typ huvudet. Denna färg har jag sett på flera ställen, men vet inte om den har ett speciellt namn.
Men fy stackars fågeln,
egotrippade männsiskor finns det överrallt.
Mm, tyvärr så gör de det….så synd
Knäppa också som faktist skadar sin fågel med flit för att vinna någon utställning eller annat dumt.
Hemskt, skulle du kunna fota tidningen? Skulle vara intressant att se hur den ser ut, skulle själv vilja ha en kolsvart undulat.
Ja det kan jag, om jag bara hittade den igen. Vet inte var jag lade den igår…..som alltid, hehe:) Ska se om jag hittar den senare när jag kommer hem i eftermiddag.
Hur har det gått? :P
Oj men gud förlåt:P Haha har hittat tidningen men kameran funkar inte. Men jag kan försöka hitta å gämföra färgen så lägger jag bara upp en bild på endast färgen:) Är nere i Jönköpning nu, är alltså inte hemma så jag gör det senare i veckan:)
Okej ;P
Usch vad hemskt!!!! Vill de ha en skrikrosa fågel så kan de ta en bild på en vanlig och göra om den i PhotoShop tycker jag. En undulat är ingen prydnad, det är ett levande djur!
#13 Ja det är så grymt att göra något liknande mot en fågel…
Tack föresten, jag hade helt glömt bort denna tråd. Här kommer föresten ett smakprov på vilken färg det var på undulaten. Har fortfarande ingen bra fungerande kamera för att foto bilden som var i tidningen.
Eventuellt än ännu djupar skrikrosa färg…och en ännu mer lysande färg, får nästan ont i ögonen av att titta på bilden. Verkligen förskräckligt hur man kan göra sådär:(
Usch vilken rosa färg
fattar inte varför de gör så 
Min vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/
Mvh Linnea
ush nej gud vilka hemska människor som finns, varför ska man behöva plåga ett stackars djur för att vinna en utställning :(
Skulle hellre kunna förlora 100 utställningar än att färga mina undulater.
fått någon kamera ännu? ^^
Va?!
Hur kan man bara vara så grym? Skam åt de människor som gör så mot sina djur
Det finns ju även folk som färgar sina hundar/katter i alla tänkbara färger och som dessutom påstår att det inte skadar djuret. Jag blir så arg på sådant! Hade jag mött en person med ett målat djur så hade det inte kommit speciellt vackra ord från min mun, den saken står ju helt klart.
Jag fattar inte att folk utnytjar sin husdjur till hemska saker för att de själva ska tjäna pengar på det. Det låter helt fruktansvärt!
Man ger färgfoder till kanariefåglar,just rött,så jag antar att det är
detta man gjort med undulaten också.