Undulater iFokus

Undulater

Etikettfärger-teckningar-genetik
Läst 2308 ggr
Emmetem
0

Vilken färg? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken färg har denna nyinköpta lilla gulleplutten?
Och om jag inte ser fel så är det en hane?
Blir lite konstig färg på bilden, egentligen är han violfärgad! Glad

(Bild på ryggen kommer när jag kommer hem)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Metamatik
0

Jag skulle vilja påstå at det är en hona. Färg? Ingen aning, himmelsblå mauve?

Zack&Zeke
0

Bättre bilder behövs för att kunna svara på dina frågor. Speciellt om du själv säger att färgen på kortet blev lite konstig.

I mina ögon ser det iallafall ut som en himmelsblå och kanske gråvinge. Men bättre bilder behövs som sagt!

Håller med Metamatik att det ser ut att vara en hona, ta gärna en närmare och tydlig bild på vaxhuden så vi kan avgöra det bättre.

Metamatik: himmelsblå är en fågel ur den blå serien utan mörkerfaktor. Mauve är en fågel ur den blå serien med två mörkerfaktorer. Alltså kan de inte förekomma samtidigt.

Metamatik
0

Zack&Zeke: Jag missade ett kommatecken mellan himmelsblå och mauve men frågetecknet var rätt Skrattande

Emmetem
0

1# Okej :)

2# Okej, jag ska snart lägga in en bild på honom/henne :)

Emmetem
0

Ojojoj, glömde bort detta inlägget jag! Här kommer iallafall en till bild Glad

Emmetem
0

Och på ryggen Glad

[CruellaDeVil]
0

I mina ögon ser alla bilder ut som en hane, den första med skarp blixt som ger ljusare runt näsborrarna än vad det är på riktigt. Tycker att han ser ut som en kobolt, eventuellt då viol när ts skriver att han är violfärgad. Plus gråvinge.

Emmetem
0

#7 Han skimmrar i lila väldigt vackert - men sedan om du kanske tycker det ser ut som en kobolt så följer jag ju expertråden! Glad

[CruellaDeVil]
1

#8 Om han är en viol så är han i grunden en annan färg. På kobolt syns violanlaget bäst. Viol är inte en egentlig färg utan en fjäderstruktur som gör att fågeln skimrar i violett. :)