Vilken färg?
Vilken färg har lilla putte? Han är 7 veckor gammal, har bara haft honom ett par dagar men får redan klappa honom och så sitter han på fingret! Han ska få en partner snart har jag tänkt, behöver bara vänta tills nya bebbar är leveransklara!
Han är orange i pannan pga sin slipsten, sjunger gör han och har inget emot vovven som gärna sitter och tittar på honom!
Här har vi ryggen
Åå precis som miin Safir såg ut, underbar!
En -Dominantbrokig-Koboltblå-Spangel.
Åh, tack, vad roligt! Jag är ny på detta med fåglar men tänkte himmelsblå eller koboltblå spangel :) Får man fråga hur man ser det? :) Han är så söt, kvittrar och svarar när man visslar, han vägrar äta ur matskålen, enligt honom är det bättre att sprätta ut all mat på burbotten och sätta sig där och äta! Min lille pojk! Finns det några selar/flightsuits som funkar på undulater? Skulle vara roligt att ta med pojken ut i sommar, han är så orädd och nyfiken!
på bilden ser du skillnaden på himmelsblå & koboltblå.
Spangel
http://www.undulatportalen.se/spangle.html
Dominantbrokig.
Åh tack, nu blev jag mycket visare! Tråkigt nog verkar det som att jag inte tål min lilla dunboll, får hoppas att allergiutredningen på onsdag utesluter fågelallergi!
Vad tråkigt om du är allergisk! Vi får hoppas att det är något annat du är allergisk mot.
Vi söker en tam undulat-kille till vår undulat Elvis. Har du kontaktuppgifter till dem som du köpt Putte i från? Är Putte tam?
Mvh
Malin
Åh, jag håller tummarna för att du kan ha kvar lillkillen! Han är jättevacker med sin spangleteckning!
#8, köpte Putte från en djuraffär, känner ägaren och dom tar in undulaterna från en uppfödare, vet dock inte vem ännu, ska försöka få tag på namnet :) Putte är nästintill tam redan nu, låter sig klappas, sitter på fingret, äter ur handen och så, har spenderat hela dagarna med honom!
Var inte allergisk mot fågel, tack och lov! Kan ju inte göra mig av med dunbollen nu!
Oj va skönt att det inte var lille pippin.