Kan man göra så?
Jag har en hona och en hane hemma i mitt rum. De petar alltid till varandra och varje gång hanen sätter sig någonstans på en gunga eller något så kommer honan och jagar ner honom! 
Han får inte vara ifred och jag vet inte vad det är..
Jag skulle ju häcka med de senare - men hur ska det gå om de inte tycker om varandra?
Kan man göra så att man lånar en hane från ett annat hem och ser om det funkar bättre och sedan låter de få ungar - för att sedan lämna tillbaka hanen till sin ägare när ungarna har flyttat?
Jag vill så gärna ta ungar på den honan då hon är så fin!
Men samtidigt så vill jag ju det bästa för undulaterna!
Jag vill inte ta ungar för att jag tycker att det skulle vara gulligt med små dunbollar hemma - utan det är för att jag själv ska behålla några så att jag får en liten flock och att dessutom har jag flera bekanta som gärna skulle vilja skaffa undulater! Jag har kollat så att de är pålästa (hade ett litet förhör, tihi
) och eftersom att de inte ska avla vidare undulaterna och att de har tillgång till voljärer så tror jag att ungarna kommer få det jättebra där :)
Hur tycker ni att jag ska göra?
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Hur länge har de suttit ihop?
Honorna är, rent generellt, bitchiga. Det behöver inte betyda att de inte trivs ihop, och inte vill häcka tillsammans, men det kan göra det.
Hur beter sig hanen mot honan? Följer han efter henne, vill sitta brevid henne osv?
Jag har nu fått reda på att det är två tjejer jag har :(
De har suttit ihop i cirka 4 månader!
Den som jag antog var hanen var inte så mycket med honan, utan det var honan som följde efter och jagade bort..
Kan jag låna en hane av min bekant?
Och i så fall - när ska jag ta hit honom för att kunna ha möjlighet att få ungar till sommaren? 
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.