Lite frågor ang unulat
Hej jag funderar på att skffa en unulat. Men skulle vilja ha lite hjälp med några frågor som var intressanta! Hade vart till stor hjälp om nån godhjärtad människa skulle vilja hjälpa mig. Då jag har läs svårigheter.
Här är frågorna!
djurartens aktivitetsmönster och sociala organisation i
naturen,
på vilket sätt djurets behov av utrymme, inredning, klimat och
ljus katillgodoses,
hur djurets förvaringsutrymme kan göras rymningssäkert,
på vilket sätt djurets behov av att vara tillsammans med andra
djur kan tillgodoses,
hur djuret bör hanteras,
hur djurets näringsbehov kan tillgodoses,
djurets eventuella dräktighet om det är ett däggdjur,
djurets eventuella behov av vintervila om det är en reptil
eller ett groddjur,
åtgärder som kan underlätta miljöomställningen för djuret,
de vanligaste tecknen på stört hälsotillstånd hos djuret,
samt
eventuella sjukdomar som djurarten är särskilt utsatt för och
hur djuretkan skyddas mot dessa.
Tack i förhand /Marie
Får jag fråga vad du menar med: djurets eventuella behov av vintervila om det är en reptil
eller ett groddjur?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Oj ursäkta den ska inte vara med. De var en sida på internet som hade dessa frågor. Den ska inte vara med utan de är dom andra som gäller.
mvh Marie
Hade verkligen vart jätte snällt om ni undulat experter kan svara på dessa frågor.Med vänlig hälsning, Marie
Hej Marie!
Vad roligt att du funderar på att skaffa undulat! De är riktigt trevliga fåglar :)
Du har väldigt många frågor, och det är ju bra att du vill lära dig så mycket som möjligt!
Härinne finns det många som kan mycket om undulater, och jag är säker på att de kommer svara på dina frågor.
Annars så kommer jag återkomma och svara på så många jag kan, för just idag hinner jag inte.
Ja, det är jättemånga frågor du har som tar mycket lång tid att besvara - blir nästan en bok.
Jag hinner tyvärr inte svara på allt men kan iaf säga att undulater är flockdjur som ska leva med minst en artfrände (undulat) för att må bra. I naturen lever de i stora flockar.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Då fortsätter jag…
så stor bur som möjligt & friflygning varje dag.
Nyttig kost med bra fröer & mycket grönsaker.Färskt vatten varje dag(självklarhet) naturgrenar i olika former som ger dels sysselsättning samt gör att fåglarna får använda sig av olika grepp vart dom än sätter sig.