Bilder på era burar
Som överskriften lyder! Jag vill se bilder på era undelaters burar!

#3 Smart, hur har du gjort det?
*** Kärleken övervinner allt ***
Tänkte också fråga
#3 sågade du bara bort bur taket på den ena? Hur sattde du fast dom i varandra?
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Precis, det var två likadana, sen sågade jag bort taket på den ena och tog bort den blå bottnen på den andra. Sen satte jag på den andra buren uppepå den med botten, och satte fast den hårt med ståltråd på alla sidor… sitter bra :)
Enda nackdelen är att den ena fågeln (den upphittade) är vingklippt och rädd för händer, så han faller rätt högt när han blir rädd och inte kan flyga från gren till gren :/ Lite trist.
Mina burar sitter på väggen. Fegis, min gamla, bor i den gröna och Knaso och Grå tillsammans i den gråa.
Det är Knaso som sitter på taket till den gröna buren. Om ni kollar ordentligt så ser ni att han har huvudet nere i gallret, han sover…
. Är det normalt att dom sover så? Han gör det ofta. Han är en knasig fågel därav namnet
.

Jag vill ha en stor fågelbur, sånna som dom har på Djuraffärena som får plats 10 undulater i

#9 I den zoo affären ja köpte denna hade dom en för 1500kr.. som är som typ garderob,skit läcker men.. för mig med bara 2st o sen att dom är ute o flyger är de lite väl stor.. :)
#10 Den jag vill ha kostar 1200:- Försöker spara pengar men det är svårt då man inte får någon veckoslant eller månadspeng

#11 Önska dig en i julklapp då ;)
*** Kärleken övervinner allt ***
#12 Men i så fall så ska jag med och välja! Du kan ju köpa en åt mej?

#2 En sån bur har jag med, men använder den inte… Fick den när jag tog hand om Aleu och Balto. Sen fick ju dom flytta ihop med mina andra undulater:)
Här är då en kansk inte så jättebra bild, men denna får duga för ikväll… Ska kanske tillägga att jag gjort om en del i buren nu, nya bilder kommer snarast möjligt :P
#14 En mycket stor bur :D
Hur många undulater har du? :)

putt
#18 haha, du har nästan likadan bur som mej :D
Lite finurligt
okej! tack

Min lilla älskling fick vara med! 
*BILD BORTTAGEN*
#21 Haha, vad sött det såg ut när h*n sätt där som en liten ängel :D

Tack! han är min ögonsten! fast han börjar bli blå på magen och rumpan det var han inte när jag köpte honom. 
#23 Hur gammal är han? och hur länge har du haft honom? :)

#25 Du har en mycket fin bur :) Rymlig liksom :D

tack :) jo den är ju de…. leksakerna har dom i hela lägenheten men dom trivs bäst med att flyga och titta vad vi gör :)
Haha, vart har du undulaterna? i sovrummet? :)

dom står i vardagsrummet :) men flyger överallt (har en 4a)
#29 Okej :)

#24 Han är 1 år gammal, och jag har haft honom i 2 månader 
#31 Vad kul! Köpte du honom i djuraffär eller uppfödare?

# 31 Han kommer från en djuraffär!
Han var den sista de hade så jag tog honom.
#33 En fin gest tycker jag :)

# 34 Tyckte så synd om honom! jag var tvungen att ta hem honom 
#35 Haha, jag tycker synd om alla undulater i djuraffärerna, dom har så skitigt i buren och då jag hämtade Miko då hon var liten så hade hon tuggade fjädrar där bak.
Men där jag köpte Günter så var dom mycket noga med att skriva på papper och sånt :)

har ingen bild på min bur som är inskaffad någon gång under början av 2000 typ. men den är lite speciell (tror jag) den är formad som ett gallerhus och jag har inte sett någon som liknar våran varken i djurbutikerna eller på internet.
Här är väran bur 
*Bild borttagen*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 riktigt smart tänkte först göra så men sen hitta jag en jätte bra bur
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
vad smart #3 med en extra del till med buren tvyvärr har jag inga undulater längre e döda för länge sedan jag kommer inte skaffar mig mer undulater nu jag har inte tid med undulater nu jag har katter blir lite jobbit .Jag tycker synd om undulaterna ska sitta iburen,kan inte flygga runt fritt så mycket som jag viljat när jag har katter
Någon gång ska nog skaffar mig ny undulater inte nu!
Måste fråga blir det svårt att städa efter undulaterna när de är ute & flyger fritt? Tänkte de bajsar väl överallt så det kan bli svårt att kunna städa bort avföringen efter dem i sin bostad? :)
jag har en bur för tio undisar men har nu bara 5 snart 6!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
vad snyggtDet inte svårt ha undulaterna ute att städa för dom jag stänge för fåglarna är lösa ir ummen
#48 Wow vilken voljär , snyggt!! 

jag har också en GD Rival som drutten2:)
Hälsningar
Fredrika
#53 :O har du byggt den själv? Ursnygg!
#54 ja vi har byggt den själv. Jag avskyr burarna de säljer i affären. De är su fruktansvärt fula och små. Vill man ha något som passar in i inredningen får man göra det själv :P Sen vart det billigare också.
Jag kommer förmodligen rensa lite i denna tråden då några av bilderna här inte uppfyller minimum kravet för vad undulater skall ha!
http://gbfhobby.se/att-ha-fagel/hur-stor-bur-ska-jag-ha/
Här har ni en lathund på hur stor en bur bör vara till en undulat.
Engelska undulater som är lite större skall ha en bur som är minst 90 BRED, 50 DJUP och 60 HÖG
Annars gäller 70 BRED, 45 DJUP och 60 HÖG
Medarbetare på Burfåglar och Undulater