Vår röda stuga med vita knutar
Vi bor i Australien och som den svensk jag är så ville jag ha en svensk bur. Här är den i alla sin glory:
aswedishsmorgasbord.com
Finns ingen bild ju.
Jag jobbar med saken, men jag är skitkass på Mac…
aswedishsmorgasbord.com
Nämen , va fin!
Jättefint. :)
Tjusigt bygge….
Vilka bor där i då?
Gud vad häftig! :D bra jobbat!
Vi är jättenöjda, det blev precis så som jag ville ha det. Än så länge är det bara 4 stycken som bor där, men det kommer fler. Om inte annat så för att en av honorna visar väldigt intresse för holken ;)
aswedishsmorgasbord.com
Hej, det är inte att rekommendera att sätta in en holk till flera fåglar. Risken är stor att slagsmål uppstår om holken och det kan få dödlig utgång. Dessutom kan andra fåglar än föräldrarna ta sig in i holken och skada eller döda ungarna. Man bör häcka ett par separat. Dessutom måste da vara uppmatade under och innan häckning.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Jag förstår vad du säger, men jag måste iallafall säga emot. Ute i det fria har inga undulater möjlighet att vara ensamma, hur gör dom då? Jag förstår om de bor i en liten bur, men våra fyra har 2 kubikmeter att enas om.
De här fåglarna kommer från en flock som började på 5-6 sycken och växte till 15. Detta utan inblandning från ägarna annat än mat, godis, vatten och ren bur. Inga ungar har dött eller blivit dödade.
Vi ska inte hålla på med uppfödning, om det blir ungar så blir det.
Himla trevligt är det iallafall 
aswedishsmorgasbord.com
Kanonfin bur aussiemia
Mimmi, jag tycker att det börjar låta tjatigt med alla dina kommentarer om att det ska vara si och så. Paragrafryttare i all ära men ibland får jag känslan av att det är det är det enda du strävar efter, att ständigt påpeka "hur saker och ting ska vara". Sunt förnuft råder fortfarande även om Facebook finns. 
#11 Jag försäkrar dig att det inte handlar om paragrafrytteri från min sida. Det baserar sig på kunskaper och erfarenheter från uppfödare med mycket lång erfarenhet. Det handlar om djurskyddsfrågor vilket kan upplevas som besvärligt och tråkigt av vissa, tex när det handlar om burmått och behovet av artfrände. Så snälla Metamatik - kritisera mig inte öppet på forumet utan rikta din kritik mot mig i pm i fortsättningen. Trådarna förstörs dessutom. Förresten: Sunt förnuft är jag en stor vän av.
#11: Tillägg till mitt svar ovan på Metamatiks kritik av mig.
Jag vill berätta att jag har hälsoproblem vilket gör att jag inte orkar delta så mycket på forumet. Inte mycket mer än att ta ansvar för att vara Medarbetare på sajten. Då blir det det viktigaste jag huvudsakligen skriver om: djurskyddsfrågor och lagar. Jag försöker dock få sajten mer levande genom att vid vissa obesvarade frågor fråga medlemmar på andra forum om de vill svara - vilket de brukar göra - stort tack.
Jag hoppas att du Metamatik och eventuellt andra som stör sig på mitt sätt att svara kan ha överseende med mig. Jag orkar pga hälsoskäl helt enkelt inte vara den roliga medarbetaren som du/ni önskar. Och jag kommer att fortsätta ta upp djurskyddsfrågor. Så snälla - försök vara lite mer generös mgällande våra olikheter.
Gällande sakfrågan: Man ska inte sätta in endast en holk i en flock med flera par. Det går inte att jämföra med förhållande i det vilda där utrymmet är obegränsat. Denna info kommer från flera erfarna uppfödare.
Men hur vet du att det bara är EN holk i vår stuga?! Fiy så är det fler än bara en, eftersom jag faktiskt läst på lite innan vi fick hem våra fåglar. Dessutom har vi 5 hönor, en jättestor hund, 2(!!) katter som alla är nyfikna på undulaterna. Inatt fick vi, i tillägg till alla andra djur, påhälsning av unge Hr Räv. Och naturligtvis är både hönshuset och undulatburen rävsäkrad. Om det nu var någon som undrade.
aswedishsmorgasbord.com
#14 Jag antog att det bara var en holk eftersom du i inlägg 8 skrev:
"Om inte annat så för att en av honorna visar väldigt intresse för holken/slut citat
Tack för mig.
Haha ni är ganska ägda av MimmiH
Jag måste säga att det absolut är bäst att låta dem häcka i egen bur, man vill ju veta vilka föräldrarna är osv. Sedan så har MimmiH helt rätt i att i det vilda väljer dem avstånden själv vilket är mycket större. Buren är jättefin föresten:)
Hälsningar
Fredrika