Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 2148 ggr
katt-
0

Kiwi söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Kiwi behöver ett nytt hem där hon kan få sällskap av en hane, eller fler kompisar pågrund av sorg av en avliden undulat vill jag att hon flyttar till något bättre hem. Hon har plockat sig en aning då och då på ett speciellt ställe som jag tidigare nämnt i detta forum. Men har fått hjälp och vet nu vad detta beror på och har blivit mycket bättre, men är ju fortfarande ensam.

Mitt krav är att du finns i göteborg och har minst en kompis åt henne.

Info jag vet om henne (lite onödig kanske, men ändå):

Upphittad hona, tros vara ca 2 år gammal (hittad ca då och hon bar då en mer dunigare fjärderdräkt, misstänks vara några veckor).

Aldrig träffat en undulat av manligt kön.
Levt tillsammans med numera avliden hona på 16 år.
Har tyvärr inte fungerat bra mellan dessa förutom under bad och dusch eftersom min Kiwi irriterat den gamla fågeln genom att dra i stjärtfjärden som såklart inte uppskattades. Kan i vissa fall ha haft någon slags parningsförsök, men såklart inte hänt mycket.
(gamla undulaten var lesbisk 100% säkert och kan ha förvirrat Kiwi en aning?)

Älskar att vara upp och ner när hon är på gott humör, kan i vissa fall försöka sova på detta vis och kan ramla ner i buren pågrund av detta. Men är mer ovanligt numera.

Lärd att hoppa till en speciell pinne på befallning.
Är galen i popcorn.

Snälla hör av dig om du är intresserad av att ta hand om henne, hon behöver kärlek från någon med andra fåglar, min kärlek räcker inte till.

(det gäller den mer gula fågeln i bilden)

katt-
0

Vill också nämna att hon bor i en större bur än denna, hon hade smitit in i den gamles bur just när detta kort tas. :)

MimmiH
0

Hoppas du hittar ett bra hem åt henne. På undulatportalens forum finns flera göteborgare - jag förslår att du även annonserar där.

http://www.undulat.forum24.se

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Stasia
0

hej Vi kan ge henne ett bra hem på landet, utanför Falkenberg med 8 à andra undulater. Är i Gbg då o då, så kan hämta. Här bor dom i voljär både ute på sommaren Och inne på vintern. Får bra varierad mat.