Väljer dem alltid holken?
Hej! Har två småttingar på min balkong (inglasad med nät). I balkongen har jag hängt upp leksaker, jobstenar, sepiaskal, vattenskål, badkar, matskål, naturpinnar och så har jag mina växter där med! I alla fall, jag har även ljushållare (utan ljus i nu när dem är där) som min lilla flicka Isadora är väldigt intresserad av! De är uppmatade och jag har satt ut holken ifall de nu blir sugna på att skaffa ungar, men Isa verkar mer intresserad av ljushållarna? Hon sitter i dem! Är det som hon leker kanske? Hugo flyger direkt till henne när han ser henne sätta sig i den (han ser väl hur sjärtfjädrarna sticker upp och hur hon svankar och tror det blir bus haha)
Det finns dom undulathonorna som om dom till exempel intehar en holk väljer att lägga sina ägg på annan lämplig plats…på burgolvet eller liknande.
Allt som oftast när det finns holk väljer dom den i första hand.
Kanske är det ett olämpligt vädersträck som holken vetter mot? Blir det för hett eller för kallt? I naturen väljer de väl gärna vissa vädersträck - vet dock inte vilka.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
#2 intressant! Ska ta och vända och vrida för att se vad hon tycker är bäst! Holken ligger också längre ner än ljushållarna, i fönsterhöjd så man lätt kommer till tänkte jag. Hon kanske vill ha den högre upp också?