Hur kallt klarar undulater?
Har övertagit två undulater av en kollega och jag lever efter filosofin att fåglar ska få flyga fritt så mycket det går. Dessa är inte vara att göra det, förra ägaren har haft buren öppen men de har av någon anledning inte lämnat den. Från och med dag ett hos mig har jag mer problem med att få in dem i buren än tvärtom.
Nu har jag installerat dem på min inglasade balkong där de lever i frihet och nyttjar det till fullo :) Jag bävar för vintern när jag måste ta in dem och inte har möjlighet att låta dem ha öppen bur på dagarna. Min fråga är således, hur kallt klarar undulater? Hur länge kan de vara på min balkong som inte är isolerad?
De bör få möjlighet till 10-15 grader. Se upp även för den hetta som kan bli på en inglasad balkong. Där känner jag dock inte till vilken maxtemperatur som de bör utsättas för.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Jag har ingen sol mot balkongen och har alltid balkonddörren öppen in mot lägenheten så att luften cirkulerar, så det är ingen fara. Funderade på om jag kunde ha element där ute, men glasdörrarna är ju inte helt täta och visst är det så att de är väldigt känsliga för drag?
Denvilda undulaten hanterar temperaturer från cirka 0-40-50+
Ska man hålla dom ute+typ uthus så bör tempen minst ligga på 10+ & utan drag för det är dom riktigt känsliga för.
Sen bör man ju inte utsätta dom för 40+ grader utan man kan väl säga lagom är bäst…
Vi bor i Australien och har precis fått 4 stycken små rackare av min kompis, och dom har alltid bott ute. Här kan temperaturen kryp ned mot +3-5 på nätterna, nu på vintern och på sommaren blir det gärna +40.
Vi har byggt en jättebur och så länge som det är åtminstone en hel vägg så är det inga problem, vi ska iallafall sy ett vindskydd eftersom det kan storma rätt ordentligt. Ute i det fria har dom ju träd att skydda sig i och fast våra bor i ett slott
så finns det inga träd där. Än.
Jag ska se om jag kan lägga in bilder på det som vi byggt, det är en röd liten stuga med vita knutar, rödrutiga gardiner och dass 
aswedishsmorgasbord.com