Undulatnamn :)
Jag har sammanlagt haft 4 undulater: Cia, Rocky, Zera och Kiwi.
Som ni kanske märkt så gillar jag korta och lite ovanliga namn :) Och nu är det så att jag snart kommer få hem ännu en undulat! Förhoppningsvis en hona, men det vet jag inte ännu
Och därför skulle jag verkligen uppskatta korta och snärtiga ovanliga namnförslag! 
Så brainstorma på!
(Undulaten kommer vara vit + något annan färg, typ blå eller lila!)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Jag älskar namnet mango, men min sambo börjar bli trött på att jag döper våra djur till något ätbart. 
Vad sägs om .. Caelo? (Latin för himmel, google translate hah)
- Therese
#1 Haha, ja det var vackert! :) Haha, jag brukar också hålla mig till en speciell 'sorts' namn
Caelo lät fint! Dock inte riktigt min stil :) Ska gärna vara något kort som går att lära undulaten att uttala! Min förra undulat Zera höll på att lära sig sitt namn.. men katten i det hemmet jag hade henne i medan jag var i Norge fick syn på henne och fick upp dörren till rummet 
Twix ! Måste ju låta urgulligt om undulaten säger det sen! :D
Vad hemskt! Höll på att hända något liknade här hemma. Är massa utekatter i det här område, och min mamma hade öppnat altandörren och sen bara gått därifrån!
Kom precis ner till nedervåningen för att se en katt hoppa på buren och försöka få tag i undulaterna! Som tur var så stod buren stadigt så den välte inte. Katten for ut snabbt som attan när jag kom stampandes och schasade iväg henne.
- Therese
Haha, ja, det namnet ska jag faktiskt överväga! :D
Ja, det var inte roligt då hon var den ENDA av mina undulater som varit tam :( De andra var 2-3 år gamla när jag fick de, och de hade varit ett par sedan de var små - och de gick inte att få tama för mig :/ Jag blev VÄLDIGT besviken när jag kom hem från semestern! Min lillebror (Som jag hade lånat ut henne till under tiden) blev så paff och livrädd och kände en sådan skuld så att han var inte ens hemma när jag kom hem :( Mamma fick berätta det för mig.. Jag mådde JÄTTEDÅLIGT
Men såklart att jag inte kunde vara arg på min lillebror för det, det var ju inte hans fel! Det var en olycka.
Ajaja :O Vilken tur att du fick se det! Annars kunde det ha slutat illa :/
Roligt att jag hittade på ett bra namn iaf! :)
Undelaterna vi har nu verkar inte heller gå att få tama .. "på heltid". (Landar på handen/armen ca 2-3 ggr om året känns det som)
Jättetråkigt när det blir sådär, beklagar verkligen. :(
- Therese
Lite förslag: Nova, Lotus, Lime, Juno, Shiro (vit på japanska)
Lime och Lotus tyckte jag bäst om! :)
Hörde ett fantastiskt undulatnamn på radion för en herrans massa år sedan. De ville ha in de roligast namnen på husdjur. En lyssnare hade haft en undulat som liten och den hette:
Åke Mjuk

#8 Haha, dendu ;D