Betyder detta något som "hen" gör?
Tror hen sträcker på sig lite bara.
Så gör alla våra undulater när dom ser oss. Sträcker på sig rejält (ben, vingar m.m) efter det så burrar dom upp sig rejält. Tror inte det är värst nervöst. :)
Vill bara påpeka att du bör byta till riktig grenar så fort som möjligt (plasten är inte bra för deras små fötter)
Se till att h*n får en burkompis också! (om h*n inte redan har det och busen inte ville vara med på kortet!) :)
- Therese
Ack så svårt när dom är småttingar! Chansa nu och så ser du sen vid första ungdomsruggningen.
Jag TROR att det är en hona iaf!
Finns flera kunniga här som säkerligen vet.
Urgullig är h*n iaf! :)
Enligt undulatportalen så är det svårt att se medans dom är unga, men honor har vanligen blå vaxhud med ljusa ringar runt näsborrarna. Som din har.
- Therese
Japp!
Ungerfär vid 3 månader är första ruggningen, men va redo på att undulaten kan bli kinkig och behöver lite extra näring och proteiner. :)
Våran ena hona hade riktigt blå vaxhud när vi köpte henne (blev tillsagda att det var en hane) .. men dubbelkollade med både undulater iFokus och med våran veterinär.
Min mamma har fortfarande svårt att anpassa sig till att det är en hona, och namnet Bon sitter kvar iaf. :)
- Therese
Där ser man…. inte lätt de här men sååååå otroligt mysigt att ha undulat igen.
De var många år sedan sist.
Har haft jättekul med de mina innan. 
Har undulatblandning, näring/vitaminer, insekter (lördgasgodis), kanariefrön, nigerfrön, snäckskal, hirs. mineralsten. Färska grönsaker.
Jo jag vet! Skaffade undulater igen förra året (har inte haft undulater sen jag var ett litet barn!) Supermysigt att höra kvittrandet när man vaknar på morgonen. :)
Försöker pracka på våra undulater massa grönsaker och gottis! Det enda som duger just nu är morötter .. resten slänger dom bara ut ur matskålen. :(
- Therese
jag kan nog ganska säkert säga att det är en fin liten tjej du har :-)