Kamera till övervakning
Hej! Undrar om det är någon här som kan tipsa om webbkameror man kan använda till övervakning i holken? Sett att man kan köpa en "vanlig webbkamera" som man sedan lägger upp på internet! Men då behöver jag en trådlös webbkamera… Kanske fel forum att fråga på, men det finns väl fler här som haft/har/vill ha tillgång att se utvecklingen utan att störa dem FÖR mycket!!
Har tyvärr ingen aning om webkamrorna men din tanke är spännande.
Är ju inte så ofta som en undulatmamma fortsätter att mata ungarna när man öppnar holken & kikar in.
Men mankna ju byta ut en sida på holken…kanske locket är bäst & sätta dit plexiglas så kameran kan sitta på & filma uppifrån…och täcka övriga plexirutan med solfilm eller någon svart duk så dom får sitt trygga mörker därinne i holken……en ide bara.
#1 Ja visst kan man göra det! Kan också borra ett hål så att linsen får plats på en av sidorna! Finns många alternativ, men först måste jag hitta en bra webbkamera ;)
prova att göra en googling på övervakningskamera…tror jag gjorde en gång & kom till en sida med sådana grejer där fanns det mesta.
Jo, har gjort det! Hittar bara inte the one ;) haha men letar vidare!
Hittar du någon bra så får du gärna dela med dig av det tipset för nästa års häckning skulle vara rolig att följa på det viset.
Har sett att det säljs holkar med övervakningskamera. Kommer inte ihåg var just nu. Har för mej att de gick på ca 200:-
Jag gick och köpte en vanlig webbkamera idag! Borrade ett hål för kameran i holken! Sedan blev jag medlem på ustream.tv där man kan se sina och andras videon, live eller inte! Riktigt glad är jag nu! :D