Undulat och katt?
Jag undrar om en undulat och katt kan bo i samma hus?
Jag kommer ha undulaten i mitt rum och katten är mycket ute och jag kommer inte låta katten komma in men jag undrar om undulaten kan bli rädd om den hör katten?
Mvh. Jakob
Oj skrev hund i rubriken menade katt!!!!
Är inte att rekommendera att ha både katt & undulat.Absolut inte i samma rum…undulaten står på kattens meny om den får chansen.
Sen är det ju lag på att undulaten ska ha en undulatkompis! Uppfattar det som du har 1st Undulat men du kanske har två ?
Nej jag har ingen än men jag ska köpa!
men jag ska ha undulaten och katten i olika rum men om undulaten hör katten blir den rädd då??
Mvh. Jakob!
Kan den bli ja.
Och det är lag på att man ska minst två fåglar.
#1 ändrat.
Skaffa inte undulater om du har katt är mitt råd. Undulaterna måste få flyga fritt dagligen utanför buren och det är så lätt hänt att man glömmer stänga en dörr. Det är dessutom stressande för fåglar att vara i samma bostad som katter. Köp inga undulater så länge du har katt.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
För mig fungerar det alldeles utmärkt att ha både fåglar och katter och jag känner flera andra som det fungerar bra hos. Jag har fyra katter och en del olika fåglar.
Däremot är det givetvis ännu svårare att se till att undulaterna inte råkar ut för olyckshändelser. Katter är individer och vissa katter är helt tokiga i små fåglar medan andra verkar totalt ointresserade. Fåglarna själv verkar inte bry sig alls om mina katter, så länge de inte klättrar på burarna och det får de givetvis inte göra.
Att ha både katt och fågel ställer större krav på den som sköter djuren helt enkelt. Det är inte omöjligt men definitivt ett risktagande.
Det har fungerat utmärkt för min del MEN man måste tänka på att aldrig öppna buren om katterna är i samma rum, alltid stänga dem ute först. Är man glömsk är det ingen god idé. Men sedan beror det nog på katt opckså:)
Hälsningar
Fredrika