Hona eller hane??
Hon är ingen albino då hon har svarta ögon och skiftningar i grått.
/Sofia
Det är en hane :) för honorna har en brun vaxhud vid näshålorna :)
Är du säker?? När vi köpte henne sa dom i affären att hon tjattrade när vi fångade in "henne" o då va det minsann en hona ;) men tänk så fel isf om det nu är en hane…är en lugn undulat och försiktig. Har haft både hane o hona innan o då tkr jag hon är mest typisk hona..men tänk så fel =) om du har rätt!!
Ngn annan som tror sig veta???
/sofia
Aha okej. Nu vart jag osäker här :P, vid häckningsform så brukar honornas vaxhud bli mörkbrun och blank, men det kan senare bli att dom får en skifftning på vaxhuden men blåvit. Men jag har aldrig sett en undulat hona som har haft det.
Men jag håller mig till att det är en hane :)
Hehe jag tror fortfarande på en hane ;).
#4 Det stämmer det där med vaxhuden på en hona…först brun när hon vill börja häcka..min hona & hane håller precis på & matar upp den andra kullen & hennes vaxhud är nu mer blåvit nu….
Tror det där på bilden är en hane som lakrits93 är inne på…..
sofia…du bör ta bort den plastfågeln för den kan ställa till med problem för din hane..han kan börja mata den & bli helt konstig.Sen hoppas jag du har en kompis till honom för lagen säger att en fågel måste ha en artfrände.
Ngn mer som tror sig veta??
Jag tror också att det är en hane dels för vaxhudsfärgen och dels för att fötterna är så kraftiga…
Får nog satsa på en undulat till vill inte att han el hon ska para sig me en plastfågel… =(
Ngn som vet va hon eller han är för sort?
/Sofia
rekommenderar dig att besöka undulatportalen.se gå in på forum och bli medlem. Där finns många intresserde på genetik och tror dem kan ge dig ett säkert svar:)
/ Drika
Hälsningar
Fredrika
#11: Den huvudsakliga anledningen till att du bör skaffa en artfrände är att undulater är utpräglade flockdjur som inte mår bra av att vara ensamma.
Vi har ett färgproffs även på iFokus - Zack om jag inte minns fel ang. namnet - hoppas hon kikar in och svarar.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se