Undulater iFokus

Undulater

Etikettburar-voljärer-inredning
Läst 2913 ggr
rabbitlove
0

Billigt och bra!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gårdsägaren som jag jobbar/ praktiserar hos har en stor papegojbur som hon tänkt sälja, jag frågade i fredags ifall jag kunde få köpa den och vad den i sådana fall skulle kosta. Hon säljer den för över 1000 kr till vanliga kunder men jag kunde få den för 500 kr.

blir att köpa den ngon gång i veckan! Skrattande

drutten2
0

Hade du tänkt ha den till undulater?

I så fall vill jag avråda dig, då det är elldels för brett mellan gallren.

Om inte kan de rymma, eller rentav fastna med huvudet emellan och skada sig.Obestämd

rabbitlove
0

Oki dwt va det att jag snackade med hoon som äger buren oh hon sa art dwt inte var några problem med åh ha engelska undulater i buren. Men tack för rådet!:)

[kallepudas]
0

#2 sen så har den buren ingen flyg-yta….ja om man lägger den ner så blir det väl nått vingslag men det där är inga bra investerade pengar oavsett vilken fågel du hade tänkt ha där i.

rabbitlove
0

men sedan när jag väl skaffar fåglar så ska dem självklart få flyga fritt i ett fågelsäkert rum. Buren är 1:50 hög vet jag men inte hur bred den är.

[kallepudas]
0

#4 Höjden är mindre viktig…fåglar flyger inte rakt upp,rakt ner…

Om man har en bur som 150cm lång så duger det ju gott att den bara är cirka 80 till 100cm hög…för undulater & dvärgpapegojor och andra små arter i den storleken.

En bur som är 150cm hög men bara 60 på längden är riktigt värdelös om du förstår hur jag menar…

rabbitlove
0

jag förstår vad du menar men :/

rabbitlove
0

så ingen ide oh köpa den antar jag. :/

[kallepudas]
0

#7 nej och är det undulater du har så är det absolut inget bra köp för drutten har redan påpekat att det är på tok för stort mellanrum i gallret så då kan dom fastna och skada sig väldigt illa.

drika
0

Jag har haft en rakt upp och ner bur och bytte ganska snabbt och fåglarna har aldrig trivts bättre för nu har dem en bur som är mycket bredare och gallerutrymmena är för breda tror jag med..hoppas du kanske hittar nåt annat bra?

Hälsningar

Fredrika