Burbygge Del 1.
Nu ska det byggas lite nya burar till mina fåglar och dom kommer byggas av aluminiumprofiler 25x25x1,5 som inhandlas på fredag den 27:e
Nätet blir ett casanet med maska 12,7x12,7mm tråd 1,05mm. Det är just nu väg hit med DHL så har det nog imorgon eller fredag senast hoppas jag.
Dessa fyrkantsprofiler ska sättas ihop med plastkopplingar som jag inhandlat så det kommer räcka ett bra tag framöver.(se bilder)
Bilder på hela bygget kommer att läggas upp här & även det färdiga resultatet när fåglarna flyttat in i sina nya burar.
är det lätt att bygga burar?`
jag hade tänkt göra en av våra hyllor till en bur.:)
#5 Ja det är lätt men att bygga av en hylla har jag ingen erfarenhet av.
Den första buren som ska byggas kommer att få måtten 150X80X80 och till den ska byggas en låg ställning som den ska stå på.
Bur 2 ska stå ovanpå den och ha måtten 150X100X80 150 LÅng 100 Hög 80 Djup.
Sedan ska det byggas en voljär till en bekant som ska ha måtten
200Bred 250Hög 150Djup..
Låter spännade lycka till!
//Ida
#9 tack så mycket
det ska bli skönt att slippa "köpeburarna" man använder sig av i dags läget där det är för små luckor…ja allt är kasst med dom!
När man bygger själv blir ju luckor & annat precis så stora som man vill att dom ska vara så fördelarna är ju många.
Ritningen ändrades inna bygget startade för ansåg inte att det behövdes 3 Luckor utan att det räcker med två.