Undulater iFokus

Undulater

Etikett: beteenden-hälsa-skötsel
Läst 8164 ggr
Metamatik
0

Sittandes på ett ben

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina undultaer sitter ofta på ett ben när de är avslappnade. Har läst på flera forum att om en undulat sitter på ett ben så mår den inte bra eller är sjuk. Det tror jag inte på ett dyft. Alla mina undulater genom åren har suttit på ett ben.

Hur är det med era undulater? Sitter de ofta på ett ben?

Här är en bild från i dag på mina två regnbågar som sitter och myser, båda på ett ben med knaprandes näbbar och de mår bra och trivs.

drutten2
1

Det är väll snarare att om de sitter på två ben, dessutom bredbent och sover som de är sjuka.

Då de inte orkar sitta på ett ben då. Glad

[kallepudas]
1

Dom sitter på ett ben för att kunna vila det andra ungefär som hästar som brukar stå på tre & vila det fjärde så det är som det är.

pinku
0

Mina fåglar är lite olika, de flesta sitter ofta på ett ben, men en har jag bara sett på ett ben när han sover, men jag har även två som aldrig sitter på ett ben och aldrig har gjort det. Men jag har också hört att det är ett sjukdomstecken att se sover på två ben (om de inte brukar det). Har aldrig hört att det skulle vara fel att de sitter på ett ben…

drika
0

säger som drutten2! läste med det i yngre dar men nu har ja bytt åsikt helt:)

Hälsningar

Fredrika

Luisa
0

Det är väl snarare att de är sjuka om de sitter riktigt uppburrade, bredbent och sover eller?

drutten2
0

#5 Exakt.Flört