Undulater iFokus

Undulater

Etikett: färger-teckningar-genetik
Läst 6094 ggr
jippiiii
1

Vad heter färgen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och hallå!

Jag har lite funderingr kring min ena undulats färg/teckning och hoppas att någon här kan berätta för mig vad den heter? Jag har försökt listaut det själv men det ända jag är säker på är skuggvinge. Flört

jippiiii
0

(fågeln till höger)

Flöffo
0

Vilken vacker!

//Flöffo

drutten2
0

Väldigt fin kille.Kyss

Han ser ut att vara en:

Koboltblå gråvinge Gulmaskad typ ll.

jippiiii
0

#2 Tack!

#3 Tack så mycket!! Glad

Zack&Zeke
0

Vilken snygging och vilka färger!

Jag skulle tippa på att han är en ljusvinge, med tanke på den skarpa färgen - grå och skuggvingar får en mer urblekt färg. Skulle tro att han är himmelsblå, men han skulle även kunna vara kobolt som drutten säger + gulmaskad typ2.

Skuggvinge är han inte iaf, då skulle han vara betydligt ljusare - mer "urtvättad".

[CruellaDeVil]
0

Otroligt vacker fågel!

Jag säger himmelsblå gulmaskad typ 2. (eventuellt kobolt) Ljusvinge eller gråvinge. Lutar åt ljusvinge där om inte bilderna lurar ögat på färgstyrkan.

drutten2
0

Kan vara en ljusvinge, ganska så likt denna här på bilden.

http://www.undulatportalen.se/ljusvingar.html

jippiiii
0

Tack tack, efter att ha läst era kommentarer så kan vi väl säga att han är himmelsblå/kobolt Ljusvinge gulmaskad typ 2

men då undrar jag vad är skillnaden på himmelsblå och koboltblå? när jag googlar på det så tycker jag att han varken ser himmelsblå  eller koboltblå ut? Utan han är mer turkos än de bilder jag får upp Obestämd Om man jämför med honan bredvid honom, vilken blåfärg har hon? Himmelsblå?

Undulatfärger/yteckningar verkar vara en hel vetenskap…hehe Flört

drutten2
0

Det turkosa beror på gulmaskningen, att det gula blandar sig med det blå.

den till höger är kobolt den till vänster är himmelsblå.

din hona är himmelsblå.

Metamatik
0

Jag gissar på att du har en gråvingad Rainbow. Alltså en regnbågsundulat. Fantastisk teckning, jag har en själv Glad samt en vitvingad Rainbow.

[CruellaDeVil]
0

#10 Nej, det är inte en regnbåge. Regnbågar är alltid blå, opalin, gulmaskad typ 2 och vitvinge. Undulaten som tråden gäller är itne opalin utan normaltecknad.

Metamatik
0

#11 Då är inte min heller regnbåge då?

Här är min andra med samma teckning men vitvingad.