Maja o Pelle
Hej allesammans
Jag tycker att det här är ett trevligt forum, och visst kunde det vara lite mer aktiviteter. Jag är visserligen ny på "undulater" och har kanske en del frågor som är enkla. Men det är väl att jag vill göra rätt och bra för de små vännerna.
Jag gillar Mimmis naturliga tips. Själv bor jag ute i skogen 3 mil från Kalmar - finns det någon här i närheten som är här på undulater i fokus ?? jo, Mimmi jag tycker du har givit så naturnära tips det gillar jag. Har varit ute idag och klippt lite fin timjan i mina krukor och gjort smakrik bukett med blåbärsris och timjan. Det gillas.
Ja jag har ju en fråga också. Maja och Pelles föräldrar har stamtavla från uppfödare i Lund, Thomas och ??? minns inte fruns namn. Men deras ungar alltså Maja o Pelles m syskon är ju inte ringmärkta och har inte så exakt födelsetid. Det skulle jag önskat att dom hade. Men den familjen var kanske inte intresserad av det. Finns det något jag kan göra, man vet ju inte jag kanske i framtiden vill föda upp små nya undulater.
Jag önskar er en god dag.
Isoflora
Vad kul att du uppskattar forumet o även mina tips och säkert de andras också
Jättebra att du ställer frågor - man blir aldrig fullärd :)
Jag undrar om Starfall som är Sajtvärd bor i närheten av dig? Vet inte. Tyvärr har hon blivit allergisk mot undulater :(
Om du klickar på medlemmens namn överst i inlägget så kommer du till medlemmens presentation. Där har en del skrivit in var de bor. Själv bor jag några mil utanför Sthlm, lite som på landet är det.
Jag trodde Sophie och Thomas ringmärkte sina ungar - men kläckningsdatum måste de väl ha?
Här är deras hemsida - Soths undulatuppfödning:
http://www.soth.se/undulater
Här finns flera uppfödare, bla Soths:
http://www.skoldpaddormedmera.se/undulateruppfodare.html
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Jo då så är det Dom var ringmärkta och hade fina bra papper och en CD också med, men det var ju majas och Pelles föräldrar som kom därifrån. Så var det. Maja och Pelle är inte märkta men jag vet på ett ungefär när de är födda. Mellan den 22 . 27 november.
Ja jag ska kika på starfall var hon finns. Har en väninna som har två undulater men hon är inte intresserad att göra lite mer med dom. Nej hon har en viss rädsla för fåglar som hon kanske försöker bota. Ja ja. Idag är mina små ute och flyger, nya fina "träd" i buren och snygg landningspinne så dom ska hitta in, Vi får väl se hur det går. Dom borde som sagt bli hungriga. Hirskolven är uppsatt lite innanför luckan.
Tror faktiskt dom har försökt några gånger, jag har suttit i köket med dom hela dan och jobbat lite och dom är vana vid att buren öppnades upptill. Tycker mig ha sett deras försök. Men det ska säkert gå bra.
Hälsn
Isoflora
Aha - ja, du skrev ju att det var föräldrarna som var ringmärkta - OK, då förstår jag. Bra att du vet ungefär när de är födda.
Hoppas du hittar några närboende undulatfans :)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se