Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 1500 ggr
sagadotter
1

Isabelltråden ??

För mig som är ny i den här världen eller i alla fall har fördjupat mig lite mer än jag kanske gjorde på den tiden barnen var små och vi hade undulaten Pelle. Vad betyder - innefattar ordet tråden ? Jag har funderat lite över färgerna på mina små, tror faktiskt att Maja hon är en isabell - viol. Hon ser ut exakt som Miramis. Ja sett med mina nybörjarögon. Jag är helt klart faschinerad över det här med färgerna. (sysslar med färg fast på ett annat sätt) Ett råd behöver jag - vad har ni i botten på buren ? Såg på någon sida att jag skulle kunna ha lite hö för dom att pyssla med? Tänkte öppna buren idag för första gången sen dom kom, det blir en vecka, tycker att dom verkar trygga och jag vill gärna ha dom omkring mig. Tänkte att dom skulle få vara med mig i köket så inte utrymmet blir för stort första gången. Tränar varje dag flera gånger med handen i buren och med en liten bit hirskolv. Pelle -rina är mest intresserad, sträcker sig ner mot handen ja det är väl bara att träna på. Igår smakade Pelle på min goda Gegga jag hade gjort den var med grönsaker, idag är det bär och lite äpple som gäller. Får se om dom vågar testa på det också. Min dag har definitivt fått ett härligt nytt innehåll.

Isoflora

MimmiH
0

Åååh vad roligt att det går så bra med dina nya familjemedlemmar :D

Tråd betyder ett ämne på forumet, alltså när någon har skrivit ett inlägg och alla efterföljande svar från andra medlemmar - det kallas för tråd på forum-språk :)

På botten kan man bara ha tidningspapper eller golvskyddspapp - sådan som säljs på rulle som skydd för golvet när man målar.

Man kan även lägga på något om man vill, exvis hö, halm, al- eller bokspån samt torkade växter. Vanligt spån gjort på barrträd ska man undvika för det innehåller terpener.

Jag har golvskyddspapp i min voljär, på det har jag lagt torkade vilda växter för att det ska bli mjukt om en fågel jag har som inte kan flyga ramlar. Jag har torkat massor med brännässlor, kirskål. årsskott av hallon (fick ta bort stammarna eftersom de var taggiga), älggräs så jag har så det räcker :) Även överblivet gräs man torkat kan man lägga på burbotten.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se