Undulater iFokus

Undulater

Etikett: allmänt-om-undulater
Läst 1890 ggr
sagadotter
0

Vad ska jag tänka på

I morgon hämtar jag mina 2 undulatungar som ska få ett bra hem hos mig. Det jag mest tänker på är bra näring för ungarna. Kan jag få ett litet tips. En annan fråga någon bra nätbutik förutom Undulatshopen. Det är mycket spännande för mig i morgon.Glad

Sagadotter

Isoflora

drutten2
0

Va roligt.

Leksaksholken.se är bra, även Djuraffären.se , PWSS.nu , gojskoj.com .

Sedan har jag en leksaksbutik toysforbudgies.se…

Färska örter är bra att ha hemma, citronmeliss är poppis här, i början när de är små kan man ha lite äggfoder i buren, viatminer (ej dem man har i vatten utan på maten) ( Orlux, DaylyEsssensials 3 från Birdcare är bra). när man exempelvis groddar fröerna, kalktillskott (orlux, Birdcare)även den i maten. Frysta ärtor och majs kan de få ibland brukar också vara omtyckt.Glad Naturgrenar att gnaga på.

MimmiH
0

Åååh vad kul :)

Hur gamla är ungarna?

Ja, drutten2 har räknat upp bra webbshopar.

Här är t ex en direktlänk till djuraffaren.se:

http://www.djuraffaren.se/index.php?route=product/category&path=36

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

sagadotter
0

Tack för ditt svar,

jag hade någonstans sett att du hade en sida för toys. Ska gå in på den. Har läst mycket här på eftermiddan om allt vad naturen har att erbjuda. Jag bor i skogen så lite kan jag nog hitta även vintertid. Örter som citronmeliss det ska jag köpa hem, ärtor och majs finns i frysen. Det ska bli så roligt.

sagadotter.

Isoflora

sagadotter
0

Tack för din hjälp.

Ja det kom ett samtal här nu att den ena ungen - pojken - hade inatt blivit en liten änglafågel.

Ja så nu tar jag två honor det kan väl gå bra,? får kanske köpa till en pojke eller två, tur att jag köpte stor bur.

Ungarna är födda i mitten av november, de skulle vara leveransklara i mitten av januari. Det var seriösa trevliga människor som båda älskade sina fåglar, så där känner jag mig helt trygg. Deras fåglar hade det väldigt bra och hade fritt flyg i det stora huset.

Tror du att det går bra med två tjejer till enbörjan ??

Isoflora

drutten2
0

Så tråkigt att lille pojken gått bort,Rynkar på näsan

men ja det går bra med två honor.Glad