Undulater iFokus

Undulater

Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 2452 ggr
Flöffo
0

Flyga fritt ...

Jag har några frågor när det gäller att låta fågeln flyga fritt.

1.Bajsar dom på möblerna?

2. Dom bajsar väl inte på människor?

3. Hur stort är rummet som era fåglar får flyga i?

4. Vad brukar era dunbollar göra när dom är "fria" ?

//Flöffo

Flöffo
0

Kanske kommer med mera frågor sen… ursäkta att jag frågar så mycket… vill bara att mina fåglar får det bra (sen när dom kommer)

//Flöffo

Sindri
0

För många år sedan bodde jag med undulater (en kompis fåglar) som fick flyga fritt ibland. Jo, dom bajsar på precis allting, inte medvetet kanske, men det kommer när det kommer.

De här undulaterna älskade att sätta sig i överkanten på de affischer som satt på väggarna (mina!) och gnaga. Inte så kul. Så ha dem i ett relativ tomt rum, plocka undan sådant du är rädd om, ha oömma kläder på dig och var framför allt säker på att du kan fånga in dem igen.

Flöffo
0

okej,tack för svar

//Flöffo

Jellyfish
1

Jag tror att en undulat bajsar ungefär var 12-15:e minut, så det blir ganska många pluttar ;)

Men om du fixar i ordning några bra landningsställen så kommer undulaterna förmodligen sitta mest där, och då kan man lägga ut t.ex handdukar eller tidningar där dem sitter oftast. Det är blandannat därför det är så bra med aktiveringsträd eller att sätta lite pinnar på buren som den kan landa på, och sen även sätta ditt lite olika saker som undulaten kan sysselsätta sig med. Då kommer dem vara där mestadels av tiden och det blir lätt att städa efter dem, plus att undulaterna får något att göra och inte bara sitter och sover i en bokhylla

Flöffo
0

Okej,tack Glad

//Flöffo