Undulater iFokus

Undulater

Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 1713 ggr
[Grabbarna-A]
0

Badkrukor eller inte ?

Badar era fåglar? Har ni badkar på buren? Mina är riktiga badkrukor Oskyldig. Ibland får dom för sig att duscha under vattenkranen eller simma i badet, har en skål som dom plaskar i då, men det är inte ofta. När dom inte badat på länge får jag lov att duscha dom med blommsprutan Flört och det är inte populärt kan jag lova men dom behöver ju fuktas ibland.

Nikka
0

Mina fåglar badar inte alls, har ett bad i buren men de badar aldrig i det. Min ena fågel har testat nån gång bara.
Däremot brukar min ena fågel bada i ett vattenglas. Jag brukar ha en skvätt vatten i botten och så lutar jag det mycket, men inte så att vattnet rinner ut och då brukar min fågel gå in i glaset och plaska lite. Han får inte direkt plats men han gillar det :)

Brukar också använda blomsprutan ibland, men det gillar de inte heller. Har inte testat under kranen heller.

[Grabbarna-A]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här badar Grå i skålen och Knaso "badar" på kanten…Obestämd

Sweelin
0

Jag har ett badkar i buren, och dom använder det lite då och då, men har aldrig sätt dom bada i det.

Syns bara på vattnet Flört För övrigt så hatar dom vatten

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Nikka
0

#2 Åh, tänk om mina fåglar var lite med badsugna! ;) Jättegulligt!

[Grabbarna-A]
0

#4 Det är inte jätte ofta det händer kan jag säga Obestämd, men ibland slår dom på stort och vill bli rena och fina Flört och då badar dom ordentligt!

Dom är himla söta när dom plaskar omkring och kan knappt flyga när dom är färdigbadade…

Michiis
0

När jag hade undulat förut. Så brydde dom sig inte av sånna här fågelbadkar som man sätter på buren. Nää, dom badade hellre i vatten skålen.

// Michis

emelinaj
0

Min undulat badar inte alls i sitt badkar, tror inte ens hon testat. Men jag duschar henne med blomsprutan ibland och det tycker hon är kul! Och blöta kvistar och blöt sallad!