Uppfödare i Göteborg?
Vart kan man köpa fina,friska,tama undulat ungar?Det ska vara i Göteborg
Någon som känner en bra uppfödare?Vi ska köpa 2 st fåglar efter jul och vill veta vart man kan köpa i förväg.Kan man köpa från blocket?Om inte vi hittar någon uppfödare ska vi köpa i från djuraffär 
Tacksam för svar!
//Flöffo
Det finns nog många runt Gbg-trakten, privatägare som uppfödare, som vill/kan sälja ungar. Just fåglar brukar det tyvärr finnas överskott av.
Håller tummarna för er i alla fall!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Okej tack.Någon du rekomenderar?Och hur får man tag på dom?Det enda jag vet är blocket… några mer ställen där man hittar anonser?
//Flöffo
Tyvärr så är jag inte från Göteborg så jag kan inte rekommendera någon. Men jag själv har enbart bra erfarenheter från djurköp via blocket, bara du kollar upp säljaren och dess djur ordentligt innan du bestämmer dig.
Så du kan ju alltid kolla.
Annars kommer du säkert hitta någon här på undulater iFokus! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Okej tack så mycket 
//Flöffo
Hej, vad kul att du ska skaffa undulater - jättebra att du vill skaffa två på en gång eftersom de är utpräglade flockdjur som inte mår bra av att vara ensamma.
Lisbeths undulatuppfödning finns i Gbg men hon har inga ungar nu. Jag ska uppdatera hennes uppfödning med mejladress idag.
Soths uppfödning finns i Lund - de har ungar nu.
http://www.skoldpaddormedmera.se/undulateruppfodare.html
Jag har köpt de flesta undulater via blocket - de flesta har varit friska men inte alla. Ett tips är att begära bilder på de undulater som säljs, sedan kan du be någon kunnig att se om de exvis har näbbskabb eller inte.
Lycka till med att hitta dina dun :)
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Tack 
//Flöffo
Hej!
Lisbeth heter jag och föder upp undulater med jämna mellanrum, till husbehov.
Har ett par som jag skall försöka sätta i häck efter nyår.
Det är två brokiga undulater.
Kan inte svära på att det blir något, men jag skall i alla fall försöka.
I så fall blir det ju inte några "färdiga" ungar förrens i feb-mars.
Orkar du vänta såpass länge?
Hör gärna av dig om det låter ok för dig!
Mvh/Lisbeth
Jag glömde skriva in min kontaktmail.
Min mailadress är: bettanlis@yahoo.se
#7 ohh jaa jag kanske kan höra av mig om jag inte hittar någon annan uppfödare som jag tycker värkar bra.Men ja jag tror att jag orkar vänta lite till
bor du i Göteborg?
//Flöffo
Ja, jag bor i Göteborg!
Och jag har fött upp 5 kullar sedan 2005 med olika undulatpar, och det har gått bra.
#10 okej vad bra!
//Flöffo
#10 säg till om det blir några hanar,för att jag vill gärna ha 2 hanar
om det nu blir några ungar…
//Flöffo
Ja, det skall jag göra.