Undulater iFokus

Undulater

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 5610 ggr
dennisa
0

Min undulat Piper!!!

Hej!

Min undulat är rastlös och han små piper när man inte sitter vid honom, han har aldrig gjor detta innan och han bajsar inte lika mycket som förr.

Ps när man sitter vid honom är rastlös men han piper inte!

vad kan vara fel på honom?

Allamej
0

Ta ut honom, låt honom umgås med dig och flyga fritt. Skaffa en partner åt honom.

Sen kan dom tydligen sitta och kvittra för sig själva ibland när dom ska sova

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Sweelin
0

Skaffa en kompis, inet mer jobb med två undulater som en ;)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

dennisa
0

Ska skaffa en efter jul, måste få min undulat tam först och det brukar vara svårare med två samtidigt Skrattande

Tack för kommentarerna

[Grabbarna-A]
0

Skaffa en radio till honom Flört. Piper han verkligen pip, pip? Eller är det mer att han småpratar?

Sweelin
0

#3 Låter du honom flyga fritt eller är han "inne fågel"Flört

dennisa
0

Han får flyga fritt tills han går själv in. tja han mer små piper det låter väldigt tyst!

[Grabbarna-A]
0

Varför jag undrar är för att två av mina låter lite tyst ibland, fast dom piper inte Obestämd utan det låter mer lite som hoo hoo Oskyldig. Dom "hoar" när det händer saker omkring dom.

Sweelin
0

#7 Haha, hoar!?Tungan ute Mina låter "PIIIP PIP KCHIIK" så jag kan säga att du ska vara glad att dom "hoar" iställetFlört

[Grabbarna-A]
0

#8 Jaa fast dom kan låta mer än hoo hoo oxå Flört. Håller på att bli galen ibland, speciellt på den grå för han kan verkligen kraxa som en riktigt arg skata…

Sweelin
0

#9 haha, har också hört det där kraxandet här hemmaObestämd

dennisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fick tag på en närbild på Charlie Glad

Sweelin
0

#11 Verkligen snygag färger han harSkrattande men är Charlie en hona? Såg ut som han var brun uppe på näbben? :)

dennisa
0

Nä han är en hane han är blå, lila på vaxhuden!!!

Sweelin
0

#13 ja, fel av mejFlört

dennisa
0

Haha tycker jag med Flört har du eller någon annan några bra tips för att göra honom finger tam???behöver hjälp med det Skäms

Sweelin
0

#15 finget tam? menar du hand tam? :D Det finns en artikel på startsidan där det står hur man gör sin undulat hand tam :) Titta i den :)

Nikka
0

#15 Ett tips, läs artikeln "Hur får jag min undulat handtam". Där står det hur du gör! Funkar för mig och har funkat för de flesta.

Sweelin
0

Jag försöker att följa den, fast jag måste köpa hirskolvar så att jag har något att fresta med :)

dennisa
0

Oki ska kolla på artiklen tack tack!

Dezdemona
0

#15 Så söt hon är! De blir inte tamare ensamma, de blir förvirrade, ledsna och rädda.
Här finns två artiklar om hur man får sina undulater tama:
http://www.undulatportalen.se/tamtraning.html
http://www.undulatportalen.se/tamtraningdel2.html

Och här finns en artikel om varför man inte ska ha ensamfåglar (utöver det att det är olagligt att ha ensamma fåglar):
http://www.undulatportalen.se/ensam.html

dennisa
0

Tack Tack! Jag ska vänta till efter jul med att skaffa en till, jag är hemma nästan hela tiden nu, går bara i skola 2 timmar tre ggr i veckan så min fågel sitter inte ensam

Sweelin
0

#21 Vilken klass går du i? Jag tyckte två timmar i tre gånger i veckan var lite :)

dennisa
0

Haha går på komvux just nu!

[Grabbarna-A]
0

Min ena var ensam i nästan 7 år innan han fick en kompis. Han var varken ledsen, förvirrad eller rädd Flört, det blev han snarare över att få en kompis Oskyldig, jo ok, lite ledsen var han ibland, tex när vi gick hemifrån. Han är väldigt präglad på oss människor och är så tam som man bara kan bli och han är hellre med mig än med sina undulatkompisar. Dom andra är inte alls lika tama som honom och kommer heller aldrig att bli. Sen har han alltid haft sin bur i köket så han alltid har haft sällsis och aldrig behövt vara själv och buren har alltid varit öppen Glad.

dennisa
0

#24 Jag vill också ha det så med min fågel, men jag ser att han känner sig ensam så jag måste skaffa en till för hans egna bästa!

Jag får skuldkänslor när jag går till skolan fast att det bara är 2 timmar så vill jag inte lämna honom!

[Grabbarna-A]
0

#25 Då ska du absolut skaffa en kompis till honom. Prova att ha  radion på så han har lite musik att kvittra till och se om inte det hjälper honom lite nu innan du hunnit få hem en kompis till honomGlad.

Sweelin
0

#23 Ja, då var det lite skillnad ;)

dennisa
0

#27 Glad

isabellavarelaluco
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker du ska skaffa en undulat nu jag fick göra det för först hade jagbara hen hona och den var alltid tyst  den sjungde aldrig jag tog ut den den fick gå in i buren när den ville men den bara satt där och jag köpte en hane   hon blev super glad hon pipte hon sjungde hon är jätte glad nu kan visa en bild Glad lite sudigt men dom pussad är  allfall hehe