Undulater iFokus

Undulater

Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 1827 ggr
[NinaCrown]
0

Omplasering, 2 äldre Undulater

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag skriver här för att jag skulle behöva omplasera mina undulater. Det är två st, den ena vet jag är en hane och den andra är jag lite tveksam över men jag brukar säga "henne". De heter Elvis (den gröna) och Siroi (den vita).

Anledningen till omplaceringen är att Elvis börjar bli gammal, vad jag vet är han åtminstonde 8 år, och jag vet inte hur länge till han orkar med. Min önskan är att Siroi, som är ungefär 5 år gammal, ska slippa bli ensam då jag inte planerar att skaffa fler fåglar, och jag vill därför att dom omplaseras tillsammans till någon som redan har undulater.

Vad jag vet är båda fåglarna friska. Elvis är lite handtam, han kan tex sitta på fingret en stund och han älskar att bita i glasögon och nafsa på långa naglar. Siroi har aldrig varit speciellt förtjust i att bli hanterad så det har blivit ganska lite på den fronten.

De är inte rädda för varken hundar, katter eller större fåglar. Någon Elvis kan bevittna om då han flög och satte sig på min mors Indiska halsbandsparakiters bur i sin ungdom. Något dom andra fåglarna inte uppskatta, det är därför han blivit av med en bit av sin ena tå.

De kommer ha med sig bur (som dock inte är den bästa, så skulle vara en stor hit om de kunde flytta till en större och bättre), inredning, mat och godis. Du bör själv ha med en låda eller transportbur för dom eftersom att jag inte har någon att erbjuda.

Finns i Västerås. Skulle föredra om de inte flyttar långt då dom inte tycker om att åka bil, dom skriker väldigt mycket och tycker det är stressigt.

Om det är något mer du undrar så fråga gärna! Vill att personen som tar emot dom ska vara helt säker på att dom kan ta hand om båda fåglarna de resterande åren!

//NinaCrown