Ändrad färg?
Är det vanligt att undulater ändrar såhär mycket i färg efter att de fått vanlig "undulatblandning" till en "hemmagjord" matblandning? och att de får vara ute i solen en stund varje dag?
Jag märkte inte skillnaden fören jag tog lite foton och jämförde dem med innan :P
Menar då den gula undulaten såklart.
OBS, Klicka på bilden för större förmat!
Medarbetare på Hundar.ifokus
oj!
ingen aning. hoppas att någon annan kan svara.
Vilken blandning fick de innan? Och vad ger du dem nu?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hm, vet inte vad det var för blandning. Köpt på coop och det stod på förpackningen att det var undulatblandning.
Nu ger jag hirsh (stavning?)
Mycket färska saker, typ bär, äpple, päron, knäckebröd, groddar, blad och blomma från maskros. många andra saker jag kommer över i affären. Plus vanliga fröer.
Vet inte om det är normalt men om hon mår bra i övrigt så är det nog ingen fara 
#3 jag tycker nog att hon verkar "gladare" hon kvittrar mer och är mer pigg i blicken plus att hon fått större aptit men hon har gått ner lite i vikt. (hon var lite för rund innan men det är svårt att se på bilden)
#4 Okej det lät bra tills du nämde att hon gått ner i vikt. Om hon fortsätter att gå ner i vikt bör du nog kontakta en vetreinär. Annars är det nog ingen fara, fåglar brukar ju visa ganska tydligt hur dom mår och det låter ju ändå ganska bra med henne.
Den kanske sknar melanin och blivit albino.
Medarbetare på Vetenskap.
Du ser att den andra har svarta fleckar men inte den nu vita och det betyder nog att den blir albino.
Medarbetare på Vetenskap.
Gud vilken vacker undulat, har aldrig sett en helt enfärgad förut.
Lustigt med färgskiftet, men säger om de andra - sålänge hon mår bra så är det nog ingen fara.
Anledningen till att hon gått ner i vikt kan väl vara för att hon börjat få mer nyttig mat? Jag har för mig att fågelblandningar som man köper på mataffärer inte ska vara så bra och ofta orsakar en aning övervikt, men jag kan ha fel.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?