Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 3717 ggr
Paula31
0

Låter undulater mycket?

Min son vill så förtvivlat gärna ha ett husdjur. Jag är allergisk och väldigt ovan vid pälsdjur. Det enda djur som jag kan tänka mig att ha i mitt hem är en fågel. Men då kommer nästa problem- jag är gravt hörselskadad, har hörapparat och kan inte urskilja samtal om det finns störande ljud i bakgrunden. Jag hade undulat som liten och vill minnas att de förde ganska mycket oväsen. Vad är er erfarenhet? Väsnas de mycket?

jippiiii
0

Mina undulater väsnas inte så mycket, visst man hör dem ju när man är i samma rum men det är inte störande. Det beror nog mycket på hur många man har, jag har två stycken men om man har 6st så låter det sjävklart mer Flört (kom ihåg att du måste ha minst 2 st eftersom att de är flockdjur Glad)

Lycka till!

Luisa
0

jag har två undulater men de låter inte särskillt mycket, de låter en hel del när buren står ute. annas är de ganska lugna och sitter och pysslar med varandra Oskyldig

Elvis1
0

Jodå, dom kan låta!

Har man då också hörapparat så kan ljuden förstoras och det känns inte bra då.

Känner nämligen en tjej som har det och hon säger att det hörs extra mycket med höga ljud när hon har hörapparaten på…..Flört

fayefaye
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Brukar man inte säga att fåglar är värre för allergiker än pälsdjur då?

Luisa
0

#4 vet faktiskt inte, kanske, men mina fåglar fäller dunfjädrar nästan hela tiden så man får damsuga typ varje dag…

drutten2
0

#4 Beror nog lite på vad man är känslig för.

Min sambo är pälsdjurs-allergiker men klarar undulater. Under förutsättning att det städas ofta.Glad

[E-R-I-C-A]
0

Det är kanske lite svårt att säga, vissa fåglar väsnas jättemycket medan vissa är betydligt mer tysta av sig :)

zolidor
0

Jag har sex undulater i köket, och ja, de för ett himla oväsen.

Såklart låter sex st mer än två.

En ensam undulat ska du inte ha, minst två bör du skaffa.

zolidor
0

Förresten, min son har två nakenråttor, mycket trevliga djur som jag antar att pälsallergiker skulle klara.