Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 3002 ggr
Luisa
0

klippa klorna med sax??

Hej! Jag har två undulater, den ena är otam och brukar altid sitta med megen mot mitt håll så fort jag är i närheten av buren, idag såg jag att hans två bakre klor är för långa, det är så att jag åker tidigt imorgon och jag kommer inte fören om en månad, och så har jag inte någon klosax heller, kan jag försiktigt klippa hans klor med en vanlig nagelsax??

snälla svara så fort som möjligt!! Han verkar inte sitta så bekvämt när man kollar på de två klorna.. :( :'( är jätteledsen för att jag inte sett detta tidigare :(

och en till snabb fråga, jag ska plocka ett par kvistar, kan man ta kvistar ifrån svart och röd vinbär? och kan man ge gren från en Kanadensiskt vinbärsträd? fast den ligger runt 40 meter ifrån en parkeringsplats???

jippiiii
0

Jag brukar använda en nagelsax till mina undulater! Fungerar utmärkt!

Vad gäller grenarna så är jag inte helt säker, låter någon annan svara på det.

Luisa
0

#1 tack!!! :D

då ska jag klippa klorna nu då.. :D

jippiiii
0

Lycka till!

Minty10
0

Jag använder en vanlig nageltång, här finns en tråd om kloklippning: http://www.undulat.forum24.se/undulat about10540.html&highlight=kloklippning

Jag vet inte om just den sorten kan vara giftig för fåglarna, däremot vanliga vinbärskvistar går bra att ge. Andra träsorter du kan plocka som ej är giftiga är hassel, björk, asp, alm, äppel och rönn. :)

Luisa
0

tackar for tipsen Skrattande

[E-R-I-C-A]
0

Själv använder jag en speciell klosax, men det är ingen stor skillnad på dom tycker jag :)

Luisa
0

oki Glad