Undulater iFokus

Undulater

Etikett: häckning
Läst 4377 ggr
AliciaS
0

är dom ungar eller vuxna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har nyligen köpt mina två undulater Esmeralda och Nemo från en djuraffär, på affären sa dom att dom var ungar honan dock någon månad äldre än hanen . men hon har brun vaxhud och vit irising kring ögat kan hon vara en unge? hanen har inte någon irising men jag tror att han är danskbrokig och dom har väl alldrig irising. hanen följer efter honan hela tiden och dom putsar varandra. men han har börjat knacka henne på näbben och mata henne, är inte det parningsbetende? ungar beter väl sig inte så?

är dom ungar eller vuxna?

drutten2
0

Hon är ingen liten unge, men hon kan vara från 6 månader och uppåt skulle jag tro… svårt att se åldern på en undulat när de fått sin vuxna fjäderskrud. Glad

EnGalenHest
0

Ja, hon är vuxen iaf. Det kan man se på teckningen på huvudet ( dom svarta sträcken) därför att med åren försvinner dessa. Dessutom kan man se på vaxhuden, på ungar kan den vara lite lila aktig även på honor, men när den är så tydligt beige så vet man säkert att det inte är en unge.

AliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild på hanen också.

drutten2
0

Den ser ut att vara Recessivbrokig och då blir vaxhuden inte den vanliga blå färgen utan mer lilarosa, som denna.

Även denna ser ut att ha ruggat bort sina bebisfjädrar och ser även den ut att vara över 6 månader. Glad

Jättesöt verkligen!Kyss

AliciaS
0

tack för svaren, är nu lite klokare Flört

AliciaS
0

tack för svaren, är nu lite klokare Flört