Undulater iFokus

Undulater

Etikett: miljöberikning
Läst 8903 ggr
Sweelin
4

Gillar era undulater att bada?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som har undulater som älskar att bada så har jag en liten finurlig idé som jag kom på nyss :)

Köp en Drinkwell! ;D

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

kybele
0

haha va cool aldrig sett en sån.. vart kan man köpa den?? mina dock gillar inte bli blöta konstigt nog… men med en sån kanske nyfikenheten väx..

idisen95
0

Jag viste inte ens att man kunde bada undelater XD dom putsar ju fjädrarna

Sweelin
0

Egentligen är det en vattenskål till katter, haha men jag tror att den funkar med undulater också ;) Jag tror att man kan köpa dem på vanliga djuraffärer ;)

idisen95
0

eller jo fågelbad har man ju ops..

Sweelin
0

#4 Ja, men är inte det för utomhusfåglar? :) Eller finns det för burfåglar också?

idisen95
0

#5 ja det finns det är som en plast balkong som oftast är röd på botten  och gemomskinligt där uppe har också små hål i taket.

Sweelin
0

Haha, ja det har du rätt i :)

Men Drinkwell är ju kul som ett "utomhusbad" för fåglarna, som att gå till badhuset ungefär :)

idisen95
0

haha ja

Kurina
1

Min undulat som jag hade för många år sedan älskade att bada - under rinnande kran, i mina kupade händer.

dennisa
0

Mina älskar att bada i en krukaSkrattande jag köpte fågelbad men de var inte äns intresserade av den utan krukan passade bättre

Sweelin
0

Haha, mina badar inte alls. Men ahr sätt dem några gånger i sitt "inomhus-badkar"Flört

[Grabbarna-A]
0

Mina badar in en pajform Oskyldig. Dom är värsta badkrukorna så det blir inte så ofta Förvånad.

Pehpsii
0

Min förra undulat badade i vasken. Han flög ner mitt när man diskade eller nåt så man fick panik röjja unda allt o städa av. Sen kunde han sysselsätta sig där jättelänge. Mina tjejer jag har nu är måttligt intresserade av detdär att bada.

Jättekul o bra idé med dendär drick fontänen dock!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Midlingur
0

Min ene undulat älskar att bada. Har en ugnsform i glas som alla fåglarna brukar bada i.

Sweelin
0

Ah, måste få min aundulater att börja bada, men kommer definitivt inte att lyckasFlört

Celaz
0

min undulat badade en gång (när han levde då :()sedan tröttnade han hahah

Hopi
0

Vad coolt det vore o ha en sån där fontän för undulaterna att bada i! Skrattande

Jag har en rostfri skål som alltid hänger i buren, som dom kan bada i om dom vill. Men har blivit allt mer sällan dom vill bada.. Finkarna badade däremot ofta! Men hade en supertam undulat för många år sen, han var ofta med mig o duschade. Han satt på mitt huvud o duschade så han var så blöt att han knappt kunde flyga! Men han älskade att bada!! :)

[Effan]
0

Har ni kallt eller varmt vatten i badet?

Kan tänka mig att undulater inte vill bada i kallt vatten… : P

Pehpsii
0

liiite varmare än ljummet är bäst.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Starfall
0

2 av mina fåglar gillar att bada, men de andra gör det inte. Jag har en likadan modell som i #7. Det funkar bra, dock har jag ingen sidodärr på buren så det är rätt svårt att få dit den tyvärr.

#18 Det bör vara rumstempererat eller lite varmare Glad

malin--a
0

Kurre älskar att bada :) haha

♥

Starfall
0

#21 Å vad gulligt! Skrattande Det syns att han gillar att bada, sååå söt =)

drutten2
0

Här är mina små badankor…Kyss

malin--a
0

#22 ja eller hur :) så fort man tar fram den hoppar han rakt i!

♥

Luisa
0

#20 jag har en sidodörr där väggen är så jag hänger badkaret i ingångs öppningen

Starfall
0

Nu var det ett tag sedan jag skrev här sist, men jag måste ju uppdatera lite Flört

När jag skrev här sist var det bara 2 av mina undulater som ville bada. Nu vill de flesta av undulaterna bada, på ett eller annat sätt. En av dem "gosar in sig" i blöta salladsbad och det är väl en typ av bad. Några andra av mina fåglar har upptäckt att det är mycket roligare att bada i vattenskålarna än i ett fågelbad. Därför måste jag byta deras vatten flera gånger per dag så det inte blir ofräscht Flört

[marizia]
0

vart kan man köpa denna?

hur mycket kostar den?

vet ni om den finns i gbg? Skrattande

Starfall
0

#27 Jag har tyvärr ingen aning om vart man kan få tag på den här, har faktiskt aldrig sett en sådan live :P Men jag antar att den finns att beställa via nätet från nån djuraffär.

Gurragg
0

Mina älskar att bada, dem slåss tillochmed om att få bada först ;) http://tinypic.com/player.php?v=2ql4dci&s=7

EnGalenHest
0

Japp, krukfatet som jag hittade i trädgården är en stark favorit.

[marizia]
0

Va, sööta! Kyss