snälla hjälp.
jag har en undulat som höll på att bli tam men sedan blev han sjuk och då blev vi tvungna att fånga honom och ge honom medicin varje dag i 10 dagar och efter det har han blivit väldigt otam. han kan smaka något om som man har framför honom men bara om hans kompis äter det.
han har inte flygit runt på flera månader och totalvägrar att komma ut :( jag lockar honom med hirs, grönsaker mm. han gör så att hans kompis inte heller kommer ut för hon är rädd att vara utan honom. det går inte att ta ut de båda samtidigt heller .
jag är jätte rädd att han inte kommer kunna flyga om det fortsätter såhär. snälla hjälp
Hej!
Eftersom din lilla fågel har förlorat tilliten till dig eftersom ni var tvungna att medicinera honom är det enda ni kan göra att börja om på ruta ett. Här finns en bra artikel om tamträning.
Det ska nog gå bra att få honom tam igen! 
Mvh/caroline
tack :) men han litar på mig men accepterar icke mina händer eller fingrar. han har alltid kunnat komma upp på min arm, jag trodde att han helt tappat förtroendet till mig men när jag äntligen fick ut honom ur buren i förrigår hoppade han snällt upp på min arm. men så fort handen kommer in i buren blir han nervös :(
#2 Okej, jag tycker det låter som att han förknippar dina händer i buren med att han blev jagad av handen när ni skulle fånga honom. Ett tips: möblera om lite i buren och kanske byt ut någon leksak så blir miljön lite annorlunda för honom. Detta kanske inte hjälper, men det kan vara värt ett försök! Om miljön ser annorlunda ut kanske han inte förknippar din hand i buren med något otäckt längre. Gör ett försök, vetja! 
tack ska försöka :)
Hej!jag har tre undulater en som jag har haft ganska länge ,en som jag har haft ungefär en månad och den sista köpte vi för några dagar sedan.men den som vi köpte för ca en månad sedan är jätte rädd och vågar inte komma ut ur buren.Vi har köpt en ganska stor bur som dem kan flyga i.Men när jag och min kusin skulle få ut honom tog det ungefär 20 minuter sen gav vi upp.Den undulaten som vi har haft längst tid är tam.Snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra.xD
Ta tag i undulaterna med händerna och ta ut dem bara?
Det ska jag göra tack för tipset.En fråga:när på året kan man sätta ut fåglarna i en ute bur.
Hur menar du? Ta ut buren ett tag eller ha dem ute hela tiden?
Tack!