Undulater iFokus

Undulater

Etikettfärger-teckningar-genetik
Läst 2834 ggr
CosmosMatte
0

Cosmos färgteckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle först säga normalfärgad men är inte lika säker längre. Någon färgkunnig här inne? Bifogar bild på vårt charmtroll! Cool

Nikka
0

Han är normalfärgad!

hulahula
0

Det är den vilda färgen .. min undulat är den oxå Skrattande

Celaz
0

ååå så söt!:)

Gojjan
0

Han är normal tecknad.

Starfall
1

På bilden ser han ut att vara medelhavsgrön, som min undulat. Han är gulmaskad himmelsblå typ II opalin. Kanske kan din undulat vara gulmaskad himmelsblå, men inte opalin. Men troligen är han normaltecknad och att du använde blixt när du fotade honom, då kan färgen se annorlunda ut. Har du någon mer bild på honom?

drutten2
0

Tycker att han ser ut att vara också en mörkgrön standard, eller en ljusgrön standard med violfaktor. Glad

Starfall
0

#6 Där sa du något, violfaktor kan han ju ha Skrattande

drutten2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag tänkte på det i och med att jag hade en liten kille som var en ljusgrön standard med violfaktor, och kunde se en viss liknelse… fast det är ju alltid svårt attt se på kort.ObestämdFlört

Starfall
0

Jag håller med om att de var lika, jag tror du har rätt angående färgen där! Glad 
När jag för ett par veckor sedan skulle köpa en till undulat var jag i djuraffären där det fanns lite undulater att välja mellan. Där såg jag en undulat som var lila men skimrade i grönt. Inte tvärt om. Väldigt fin var han. Kan han ha varit grön med violfaktor? Fast det kanske är svårt att säga utan bild..

drutten2
0

"var lila men skimrade i grönt"

Alltså ljusgrön med violfaktor är ju grön med skimmrande violblå …Glad

den du såg kan jag inte svara på vad det var för kombination…Obestämd

Starfall
0

#10 Jag har aldrig sett en undulat med den färgen tidigare. Den var otroligt vacker och om det inte vore för att jag var ute efter en hona hade jag tagit honom direkt. Han var ju så snygg;)

drutten2
0

hihi… jadu man ska inte gå och kika bara sådär… då dyker det oftast upp någon liten söting. FlörtOskyldig

Starfall
0

Haha, nej det kan vara väldigt farligt Tungan ute. Men som sagt var jag ute efter en hona. Jag hittade en ung undulat som ännu inte fått sin rätta näbbhudsfärg. De som jobbade i djuraffären kunde inte garantera att det är en hona, men jag tror det är det. Fast det kanske är önsketänkande Flört

drutten2
0

Kan vara så… Flört

Mig-
0

vilken vacker fågel!

Beckibus
0

hej jag tycker den var jätte söt.men dock är jag värdelös på färger. jag är ledsen att jag inte kan hjälpa dig.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/