Undulater iFokus

Undulater

Etikettburar-voljärer-inredning
Läst 2136 ggr
Nanna70
0

Är en sådan bur lämplig?

Jag har sett en bur i djuraffären där jag snart ska hämta en undulatunge.

Buren är av godkända mått men den har ett rundat tak (som en kupol).

Är det OK med en bur av det slaget till en undulat, eller är det bättre med ett plant tak?

mvh//Nanna

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Starfall
0

Hej!

Buren måste vara minst 70 cm lång, 60cm hög och 45 cm djup.

Ang. burtaket så bör det vara plant. Däremot har jag inte sett att det är olagligt att har välvt burtak (rätta mig om jag har fel). Det är endast en rekommendation. Undulaterna trivs om de har så stor flygyta som möjligt och därför ska buren vara längre än vad den är hög. :)

kaka1234567
0

På alla djur affärer jag varit på har de aldrig haft någon laglig bur vare sig till kanin ,marsvin undulat mm.Man kan fråga om de är lagliga mot men de säger altid ja.För de vill sälja och ljuger om nästan allting.När jag skulle köpa en kanin bur där medan en kompis skulle köpa en undulat bur.Vi frågade om motten va lagliga och de sa ja visst är de lagliga allihop.Men vi tog med oss motband och mäte.Alla burar va för små .Vi ville gå iväg men blev stoppade o fick oss ett fråga har ni bästemt er ??

Vi sa aldrig att vi köper en bur hoss er alla är ju olagliga, motten stämer inte de är för små allihop.Och då sa de ingenting.

Akta dig för djurafärer.

Men ne villa ha vårat numer då de låvade att fixa extra stora burar till oss då vi blev så srga och ville inte riskera tapa kunder och få dåligt ryckte.

som tur har jag nu 2 lagliga kanin burar och min kompis har 2 lagliga undulat burar som är extra stor och fick samma pris på de stora som om de vore en liten olaglig.För att inte få skit.Jag fick också rabat =)

Ring till en uppfödare och fråga om du kan köpa bur av dem.De är oftast säkrare men djur afär kan va bra om man går mot ströms ibland.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Starfall
0

#2 Vissa djuraffärer satsar mer på djurens välmående och har även endel lagliga burar. Visst kan man köpa hos djuraffärer men man ska kolla måtten innan köper en bur:)

MimmiH
0

Buren är antagligen inte laglig, de har angett dden högsta höjden som mått och det är den lägsta som ska anges. Buren måste ha en yta av taket som är minst 70x45 med höjd 60.

Plant tak är absolut bäst.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Beckibus
0

#2 jag undrar av ren nyfikenhet vilken djuraffär det var.där jag bor är zooaffären jättebra.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Beckibus
0

#2 jag undrar av ren nyfikenhet vilken djuraffär det var.där jag bor är zooaffären jättebra.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/