Ett par frågor
Hej.
FRÅGA 1
Jag har en undulat som jag köpte i djurraffären efter att min första råkade rymma. Och jag har en hitte undulat. Innan var undulaten från djurraffären ganska tam, men sedan blev han sjuk och vi tog honom till veterinären. Han tyckte inte alls om att vara där och skrek och bets när han blev undersökt.
Ingen av dem tycker om att sitta på fingrar men hitte undulaten har blivit tam efter att jag för en vecka sedan hittade hennes favo godis som jag ger henne då och då.
Men undulaten från djurraffären bara flyger iväg så fort man stoppar in handen i buren, men han tycker om att bli kliad på halsen av halm.
Hur ska jag göra för att få de att acceptera att man kan sitta på fingret?
Ps. djurrafärs undulaten heter Kesha och hitte undulaten heter Lillan
FRÅGA 2
Nu när jag har blivit vän med lillan litar hon mycket mer på mig. Hon kommer även fram och pussar mig när jag kommer nära gallret. Idag har hon vågat sig ut ur buren alldeles själv och hon klättrade upp på burtaket.
Jag vill gärna träna henne och har på en dag lärt henne komandot hit. (fast det gör hon bara om hon ser knäckebröd) XD
När jag vill att hon kommer fram till buröppningen säger jag gå hit och rör vid sittpinnen jag vill att hon ska gå till och då gör hon det.
Vad kan jag mer lära henne, och hur lär man dem att göra det? Ge gärna exempel på lätta saker.
Tack i förhand!