Undulater iFokus

Undulater

Etikett: beteenden-hälsa-skötsel
Läst 3234 ggr
GaloppHov
0

Sätta ihop undulaterna

Hej, jag har 2 undulater (hane och hona) på 1 år och jag var o köpte 2 till (hanar) för 3 dagar sedan. De har suttit i en enskild bur. Första dagen så var de väldigt modiga och hoppade runt i buren, åt mat, ville fram o hälsa på oss, satt o sjöng, putsade sig osv. och jag har ställt burarna bredvid varandra och alla 4 undulater verkar väldigt nyfikna på varandra och jag har släppt ut mina "gamla" undulater idag och de landade på de "nya" undulaternas bur och hälsade. Jag gjorde om helt o hållet i de gamla undulaternas bur idag och släppte in de nya i deras bur, när de var ute o flög. Men när hanen landade på taket så klättrade en av de nya upp på taket och då hälsade de på varandra men sen bet den gamla hanen honom i foten… så jag är lite skeptiskt till att släppa ihop de? fast de kanske brukar sätta de på plats genom att bita/nafsa i början? så nu undrar jag om det är NÅGON som kan komma med förslag om hur jag ska sätta ihop de? ska jag avvakta lite till eller hur ska jag göra?

Har haft många andra undulater innan men aldrig 4 st. samtidigt för jag har alltid köpt 2 åt gången, så behöver lite hjälp här Flört…

GaloppHov
0

har släppt ut alla med varandra & det funkade jättebra :D!

Denna kommentar har tagits bort.
Starfall
0

Vad härligt att det fungerade bra att sätta ihop alla undulaterna :) 

Visa gärna bilder på fåglarna  Skrattande

GaloppHov
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Ja, det är jätteskönt att alla trivs ihop :D!

Visst kan jag det, de är dock inte så jättebra.

På detta fotot sitter alla och vilar, efter mycket lek o bus :)

GaloppHov
0

alla tillsammans :)<3

hanen längst till vänster heter Paulie

honan (den gröna bredvid) heter Tuva

hanen bredvid Tuva heter Findus (den ljusa)

och hanen längst till höger heter Milou, han är väldigt social och gillar att sitta på axeln redan (!) :)

GaloppHov
0

Tog denna bilden nu när alla sitter inne för första gången tillsammans.

[marizia]
0

va sööt, önska jag hade 4 undulater jag med, jag tar emot undulater som behöver nya hem, så om du vet någon som behöver hjälp med att hitta nytt hem åt in undulat så säg till min bara Skrattande

GaloppHov
0

#7 tackar, jag ska ev. utöka flocken med 2 till men det blir inte förrän nästa år isåfall Glad

jaa, det kan jag göra :)!

drutten2
0

Jättefina undulater du har!Kyss

Fast Paulie ser ut att vara en hona förstårs.Flört

De karaktäristiska vita ringarna runt näsborrarna,

med den ljust blå vaxhuden som de har som unga

eller när de inte är i häckningskondition.Glad

Och Tuva ser ut som en hane, med den mer mörkt blå vaxhuden som hanar har. Flört

GaloppHov
0

#9 Tack :D

Jag har faktiskt lagt märkte till det för nån vecka sen, uppfödaren sa att Tuva var en hona och Paulie en hane men det är ju väldigt svårt att se när de är så små (7 veckor) så du har säkert rätt :)

Dock blir det nog inget namn-byte för de är ganska vana vid sina namn nu ;)