En liten undran!!??
Och då ett par frågor! :)
Jo!
Man skall ju inte ta naturliga grenar, gräs mm i närheten av vägar!
Min undran o fråga är då att vart ungefär går gränsen dvs jur långt ifrån vägar är att rekommendera?
Sedan hur ofta byter ni era naturliga grenar?
Ha det gott! Kviddevitt….
Ingen som har koll på det?
Hej!!!
Jag själv plockar alltid i skogen, där är de alltid bäst. Man kan ju plocka grenar och gräs också, om man har en egen gård eller en gränd där de inte kör några bilar. Man ska också tänka på att inte plocka t.ex brevid åkrar, som besprutas. På vintern brukar jag så eget frögräs till undulaterna inomhus, de är mycket populärt.Jag brukar byta mina naturpinnar en gång i månaden.
Tackar!
Jo det är sant och jag tänkte väl mest på skogen oxå! Men frågan är ju tex hur långt in i skogen ifrån tex vägen? 50M 100M eller hur långt in ungefär? För skog finns det ju gott om och likaså vägar som går förbi och imellan skogar!!
Det är ju inte superviktigt, men det vore kul o veta vart ni drar gränsen för när det börjar att bli så ofarligt som möjligt för fåglarna?
Så gärna fler svar och funderingar ifrån er?
Tack så länge!
Det varierar ju med hur vältraffikerad vägen är och allt omkring. I en gles skog så färdas ju bilarnas skräp längre än i en tät. Jag skulle välja en mindre väg in i skogen som inte är så vältraffikerad och sen knata en bit ut. Jag vet inte alls hur mycket skit det är på dem och exakt hur långt det sprider sig men när jag gjorde det så kändes det iaf som att jag hade försökt vidta vettiga åtgärder :) Besprutning skulle jag akta mig noga för däremot. Man kan ju även duscha av pinnarna hemma från ytligt damm och sådant.
Paulina