Undulater iFokus

Undulater

Etikett: övrigt
Läst 2315 ggr
ClayLover
0

Hjälp, någon som vet...

Hej

Jag är underlat-vakt åt min mammas 2 underlater under 3 veckor.

Jag är dock lite osäker på om en av fåglarna verkligen mår riktigt bra. Den burrar upp fjädrarna och sitter och halvsover på pinnen och verkar nästan trilla av pinnen innan den liksom vaknar till och sträcker sig igen.

Ibland sitter den på golvet i fågelburen oxå. Den andra fågen beter sig helt annorlunda.

Ni som vet, är detta helt normalt verkligen? Fåglarna är båda gamla, drygt 10 år skulle jag tro.

drutten2
0

Låter som om den första inte mår bra,antagligen på grund av ålder.Obestämd

Ett vetrinärbesök vore att rekomendera.

ClayLover
0

Tack för snabbt svar. Är detta beteende något som du känner igen? Varför burrar fåglar upp fjädrarna?

undulatiiis
0

En fågel som sitter på burbotten brukar inte vara ett bra tecken. Gör den det så är det oftast ett tecken på att den är sjuk, speciellt om den också burrar upp sig i ett hörn. Som "drutten2" sa så beror det förmodligen på ålder vilket är helt normalt, jag har varit med om det själv. Jag föredrar helt klart att du ringer en veterinär. Att fågeln burrar upp sig beror nog helt enkelt att den inte mår bra. Det är inte normalt beteende, och en fågel som inte beter sig normalt är förmodligen på något sätt fysiskt sjuk.

Ring en veterinär för att vara på den säkra sidan:)

Sitter den på burbotten ofta?

/Mvh Sofia.

- Medarbetare på Burfåglar.ifokus

MimmiH
0

Jag håller med de andra.

Äter den bra?

Du skulle kunna rådfråga en fågelkunnig veterinär:

http://www.skoldpaddormedmera.se/undulaterveterinarer.html

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se