HJÄLP! MIN SMÅTTING DOG!
Det fruktansvärda har hänt! Min lilla småtting dog inatt! Jag behöver hjälp, för hans broder(dom bodde i samma bur,såklart) sitter bara tyst och ja, tyst :( förut var han en stor sjungare.
Anledningen till min undulats död har jag faktiskt ingen aning om! Allt verkade okej, men igår satt han ofta på burgolvet.. Jag ville se om han fortsatte 1,2 dagar. Men… Jag är jätte ledsen och vet inte vad jag ska göra med den andra. Ska jag skaffa en ny kompis eller låta honom vara ensam? HJÄLP! Kan nån en anledning till min småttings död? :(
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
Nej så sorgligt! 
En ny kompis så snart du kan vore bra för honom.
Vad tråkigt, beklagar. Vila i frid lilla pippi.
Håller med drutten2 om ny kompis snabbt.
Anledningen till dödsfallet vet jag inte.
Var är fåglarna inköpta?
Några tecken på sjukdom?
Vad får de för mat?
Vad får de för kosttillskott?
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Tack alla,, Nej jag har inte sett några symptom på sjukdom
Dom får en vanlig undulatblandning utan VAM-pellets. Och mat från vår trädgård, så som maskrosor, gräs, morötter och äpplen.
Jag vet fortfarande inte orsaken, men jag ringde uppfödarna och frågade om föräldrarna hade något som kunde vara ärftligt, men de hade dom inte..
Idag hämtade jag en ljusblå hona till honom.
Han blev jätteglad och flög runt och runt och runt.. och Skrek! jag tror han blev jätteglad.
Jag döpte henne till Paris eftersom killen heter London 
Jag hoppas alllt går bra nu.
Tack igen.
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
Vad kul :) Lycka till med nykomlingen :)
De behöver kosttillskott också.
Olika örter/kryddväxter exvis citronmeliss, timjan, oregano. Geggor eller röror med finhackade, finrivna eller mixade grönsaker och/eller vilda växter o lite frön i.
http://www.skoldpaddormedmera.se/undulaterkosttillskott.html
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
Jättekul att han fick en ny kompis,
och oj så glad han måste blivt.