Färgbestämning........
Hej!
Jättefin undulat du har :)
Jag är ingen expert på färger, men enligt bilden tycker jag han ser ut att vara en gulmaskad himmelsblå typ 2 isabelltecknad opalin. 
De bruna vingpennorna är iaf isabell :)
Vad har han för färg på kindfläckarna? Stämmer det att de är gråblå? I så fall har fågeln gråfaktor, kallas grå.
Angående teckningen på vingarna: Är ramen/kanten samma färg som maskfärgen, huvudet?
Hoppas du får hjälp av någon annan, jag är verkligen inget färgproffs men tycker det är kul att försöka lista ut vad det är.
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
#2 Denna kille ser ut att vara en isabelltecknad grå 
Menar du standardtecknad eller opalin?
Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se
#5 Isabelltecknad standard tycker jag det ser ut som:)
#6 Han är australbrokig grön, funderar på om han är olivgrön (grön med mörkfaktor)
Är lite osäker faktiskt. Ser han exakt ut som på bilden eller har hans färger ändrats lite i kameran? :)
Jättefin!
Ser ut som en Violkobolt skuggvinge opalin.
De två föregående fåglarna har tillsammans fått denna lilla söting som är ca 4½ vecka, växer så det knakar. Den är helt gul förutom vid ben och rumpa där den är lite mera åt det gröngula hållet samt att man kan skifta lite sådanna nyanser på huvud och vingar, frågan är oxå vad det kan vara för kön?
Har den röda ögon? Då är det en Lutino, de gula kan skifta lite i grönt från olika vinklar… då en Lutino är en albino från den gröna serien. 
Nej den har inte röda ögon utan helt svarta.
skulle kunna vara en ljusgrön skuggvinge…
då mamman är just en skuggvinge. 
#14 Jag tror som dig, att sötnosen i #10 är en ljusgrön skuggvinge 
Tackar för alla svaren och lägger in en bild på nästa, skulle även vilja ha tips på vad denna kan ha för kön då den är 2,5 år.
Först när jag köpt den på hösten och då hade den inte några svarta sträck på huvudet som på bilden men sen till våren när den ruggade fick den massor av svarta ränder men sen till hösten vintern bleknade de nästan bort igen, har aldrig varit med om det på undulater förut, någon som vet varför???
Är det någon som vet vad det är för färger på de två sista bilderna
Hej!!!
Åhhh… vad söta undisar du har!!!
Jag är absolut ingen färgexpert, men bild 1 ser ut som en Australbrokig himmelsblå och bild 2 ser ut som en ljusgrön skuggvinge